۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار اردوغان به اتحادیه اروپا: اگر پا را فراتر از این بگذارید مرز باز خواهد شد

هشدار اردوغان به اتحادیه اروپا: اگر پا را فراتر از این بگذارید مرز باز خواهد شد

  • ۷ آذر ۱۳۹۵
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

رئیس جمهوری ترکیه تصمیم اخیر پارلمان اروپا را مورد انتقاد قرار داده و هشدار داد “اگر پا را فراتر از این بگذارید مرزها باز خواهند شد. نه من و نه مردم ترکیه را نمی‌توانید با این تهدیدهای پوچ بترسانید”.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی ،رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در دومین اجلاس «زن و عدالت» در استانبول سخنرانی می کرد، در مورد تصمیم مشورتی پارلمان اروپا مبنی بر تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: شما هرگز در قبال مسائل بشری صادقانه رفتار نکردید. زمانی که پیکر بی‌جان آیلان و عمران در ساحل رها شد، شما اقدامی انجام ندادید. ما میزبان بیش از ۳ میلیون پناهجو در کشورمان هستیم، اما شما به وعده های خود عمل نکردید. زمانی که پناهجویان به مرز قاپی قلعه رسیدند، داد زدید که اگر ترکیه مرزهای خود را باز کند، چه کار کنیم. هشدار می‌دهم اگر پا را فراتر از این بگذارید مرزها باز خواهند شد. نه من و نه مردم ترکیه را نمی‌توانید با این تهدیدهای پوچ بترسانید.

مشروح سخنرانی اردوغان در دومین اجلاس «زن و عدالت» که به صورت مشترک توسط بنیاد زن و دموکراسی (قدم) و وزارت خانواده و اموراجتماعی این کشور ترتیب داده شده، به شرح زیر است:

اکنون میلیون‌ها کودک مانند آیلان منتظر پاسخ، مهر و محبت هستند. برای آنها گامی برداشته شده است؟ نه. این آفریقاست؛ در بالا و پایین صحرای این قاره میلیون‌ها زن و کودک ۷ تا ۷۰ ساله منتظر پاسخ هستند. قدمی برداشته شده است؟ من این قدم را بگویم؛ ترکیه وارد اتحادیه اروپا بشود یا نه؟ این گامی است که برداشته شده است. چرا؟ چون اردوغان وقایع را بازگو می‌کند. سی چهل نفر در آن نشست به بیانیه صادرشده نه، و چهارصد، پانصد نفر دیگر هم آری می گویند. اصلا همه با هم آری بگویید! آیا فایده‌ای خواهد داشت؟

متاسفانه در مورد دامنه و ماهیت مشکلات و انعکاس آنها در عرصه بین المللی تناقض های جدی وجود دارد. درگیری‌ها، ظلم و خونریزی در کشورهای مانند سوریه، عراق، افغانستان، لیبی و سومالی تنها می توانند به عنوان دعوا‌های منفعت طلبانه و تهدید مهاجرت در دستور کار جهان قرار بگیرد. باور کنید اگر مشکل مهاجرت وجود نداشت، ممکن نبود تراژدی‌های انسانی در این کشور‌ها در دستور کار جهان قرار بگیرد.

شما هرگز در قبال مسائل بشری صادقانه رفتار نکردید. زمانی که پیکر بی‌جان آیلان و عمران در ساحل رها شد، شما اقدامی انجام ندادید. ما میزبان بیش از ۳ میلیون پناهجو در کشورمان هستیم، اما شما به وعده های خود عمل نکردید. زمانی که پناهجویان به مرز قاپی قلعه رسیدند، داد زدید که اگر ترکیه مرزهای خود را باز کند، چه کار کنیم. هشدار می‌دهم اگر پا را فراتر از این بگذارید، مرزها را باز خواهیم کرد. نه من و نه ملت ترکیه را نمی‌توانید با این تهدیدهای پوچ بترسانید.

جهان بزرگتر از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت است

جهان بزرگتر از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت است. باید همه با هم از این حقیقت دفاع کنیم و همچنین نباید از کسی هراس داشت. متاسفانه کشورهای جهان همواره نگران اظهارات کشورهای دیگر هستند. اگر به این گونه فکر کنید، نمی توانید به نتیجه ای برسید. به جای همیشه در ترس بودن، جوانمرد باشید.

تمام اعتقاداتی که زنان را به خاطر جنسیت شان تحقیر می کنند را محکوم می کنیم

خداوند در قرآن کریم می فرماید که انسان را به صورت یک زن و یک مرد آفریده است. خداوند هیچ برتری در مورد زن یا مرد قائل نشده، بلکه بر خلاف آن در خلقت برابری و مساوات وجود دارد. برتری تنها از آن خداست و تنها در میزان تقوا می توانیم بریکدیگر برتری داشته باشیم. هر گونه توهین و تحقیر زنان به دلیل جنسیتِ شان را رد و محکوم می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین