۱۴ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نویسنده و حقوقدان کرد: هیچ تفاوت اساسی بین پ.ک.ک و داعش وجود ندارد

نویسنده و حقوقدان کرد: هیچ تفاوت اساسی بین پ.ک.ک و داعش وجود ندارد

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۳
  • ۱۰۱ بازدید
  • ۰

حسین چلبی، نویسنده و فعال حقوق بشر کُرد، در واکنش به حملات به اصطلاح جوانان شورشگر وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به معترضان مسالمت‌آمیز در قامشلو تأیید کرد که هیچ تفاوت اساسی بین پ‌ک‌ک و داعش وجود ندارد. این دو سازمان تروریستی تا حد یکسانی شبیه به هم هستند، گویی محصول یک ماشین هستند، به طوری که دو روی یک سکه را تشکیل می دهند.

به گزارش انجمن بی تاوان، حسین چلبی در پستی در صفحه فیس بوک خود گفت: اگر کردها از ابتدا توجه می کردند، متوجه می شدند که هیچ تفاوت اساسی بین پ.ک.ک و داعش وجود ندارد تلاش میکردند تا مرجع تاریخی درستی برای خود پیدا کنند.

برای مثال به رفتار وحشیانه دو سازمان پ.ک.ک و داعش با انکوباتورهایشان و حتی اعضای وفادارشان نگاه کنید و به اسارت زنان نگاه کنید در داعش و به بردگی گرفتن آنها توسط پ.ک.ک، از طریق آدم ربایی، عضوگیری و طرد در اشکال مختلف آن، و نگاهی به جوانان شورشگر و توله های خلافت، من فکر نمی کنم که تفاوت های چشمگیری پیدا کنیم. در واقع، ممکن است گاهی اوقات تعادل به نفع پ.ک.ک متمایل شود، همانطور که در جمع آوری حق امتیازها اتفاق می افتد، جایی که سازمان داعش یک پنجم را می گیرد در حالی که پ.ک.ک اغراق می کند و یک چهارم رزق و روزی مردم را از آخرین محصول گندم می گیرد.

چلبی توضیح داد: در واقع اگر پرچم کردها را از تصویری که دیروز در قامشلو از اعضای پ‌ک‌ک در حال تعقیب غیرنظامیان غیرمسلح کرد گرفته شده بود حذف می‌کردیم یا آنچه را که در یک دایره قرمز گذاشته بودم و آن را در آن چسبانده بودم، می‌گفتیم. عکس دیگری که در آن غیرنظامیان مناطق سابق داعش در آن حضور داشتند، بسیاری تردید نداشتند: «کسانی که در این دایره هستند اعضای داعش هستند و نه پ‌ک‌ک، زیرا رفتار، لباس و حتی نقاب یکسانی وجود دارد.»

حسین چلبی، نویسنده و فعال حقوق بشر در پایان گفت: در نهایت به سیم های برق زشت بالای تصویر نگاه کنید که دیگر برق را منتقل نمی کنند و به وحشتی که در چهره مردم و پرواز آنها گویی مرگ است نگاه کنید. آنها را تعقیب می کند تا ماهیت گروه کارگران ترکیه و نوع خدمات دموکراتیکی را که به منطقه ارائه می کند، بداند، که ثروت آن انسانیت و مادی گرایی را خالی کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین