۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده پیرانشهر و سردشت: جای نمایندگان کرد در سفر رئیس مجلس به اقلیم کردستان عراق خالی بود

نماینده پیرانشهر و سردشت: جای نمایندگان کرد در سفر رئیس مجلس به اقلیم کردستان عراق خالی بود

  • ۸ دی ۱۳۹۳
  • ۳۲۹ بازدید
  • ۰
 نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جای نمایندگان کرد در سفر رئیس مجلس به اقلیم کردستان عراق خالی بود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری  کردپرس”رسول خضری” در نشست علنی  (یکشنبه ۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در یک تذکر شفاهی گفت: از سفر دکتر لاریجانی به کشورهای همسایه به خصوص حضور در عراق و اقلیم کردستان قدردانی می شود و سخنان ایشان در دیدار با یوسف محمدصادق رئیس پارلمان اقلیم کردستان در خصوص گسترش روابط پارلمانی بسیار حایز اهمیت بود اما اگر نمایندگان  کُرد مجلس نیز در این سفر به همراه رئیس مجلس بودند، این سفرتأثیر بیشتری می داشت.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی  در ادامه اعلام کرد که تاکید بر دیپلماسی پارلمانی  در این دیدار به نزدیکی دو کشور می انجامد.
خضری در ادامه با اشاره به همکاری مطلوب اربیل بغداد در مقابله با داعش گفت: همکاری این دو پایتخت مهم توانست ضربه مهلکی به حکومت خودخوانده داعش بزند که این امر رابه تمام مردم دنیا، انسان های با احساس و مردم شریف عراق تبریک می گوییم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه تذکر خود خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: در طور یک سال و اندی که از دولت یازدهم می گذرد، وزارت ورزش و جوانان در بحث ایجاد سالن های ورزشی و ۲ قولی که برای تأسیس ورزشگاه ۵ هزار نفری در دو شهر پیرانشهر و سردشت داده بود، کاری صورت نداده است.
خضری همچنین خواستار اقدامات عملی و سریع در خصوص احداث سالن های سرکوتاه برای ورزش های رزمی و کشتی شد.
این نماینده مجلس در ادامه تذکر شفاهی خود به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: محور پیرانشهر به سردشت و تونل آن مورد مطالعات کارشناسی قرار گرفته و در دستور کار نیز قرار داشت اما اجرایی نشده است لذا تقاضا داریم جاده مواصلاتی پیرانشهر به سردشت و سردشت به مهاباد در دستور نخست وزیر قرار گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین