۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده مرسین: تصویب بسته جدید امنیتی، ترکیه را به آشوب داخلی می کشاند

نماینده مرسین: تصویب بسته جدید امنیتی، ترکیه را به آشوب داخلی می کشاند

  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۲۸ بازدید
  • ۰
نماینده مرسین و عضو حزب دموکراتیک خلق ها در مجلس ترکیه تاکید کرد که تصویب بسته امنیتی جدید، ترکیه را به سمت جنگ داخلی سوق می دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه زمان، ارطغرول کورکجی، نماینده شهر مرسین در مجلس ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با ارزیابی بسته جدید امنیتی و طرح آن در مجلس ترکیه، اعلام کرد: بسته امنیتی ۱۳۲ ماده ای که توسط حکومت ترکیه به مجلس ارائه شده است، پتانسیل آن را دارد تا ترکیه را به جنگ داخلی بکشاند. طرح این بسته در مجلس ترکیه روند مذاکرات را متوقف خواهد کرد.
وی در ادامه اظهارات خود با این هشدار که ترکیه در حال بازگشت به دوران تاریک خود است، افزود: قانونی که به خاطر در دست داشتن “تیروکمان و سنگ” حکم شلیک به پلیس می دهد، به صورت قانونی و رسمی رواج آدم کشی می کند. اکنون پلیس در ترکیه این اختیارات را ندارد و در ۱۰ سال اخیر ۶۰۰ شهروند ترکیه را به قتل رسانده است، حال با قانونی شدن این قتل ها نتایج وخیم خواهد شد. بند بند ماده هایی که در مجلس ترکیه به تصویب می رسد، خشم، خشونت و نفرت شهروندان ترکیه به حکومت این کشور را افزایش می دهد.
نماینده مرسین در مجلس ترکیه در ادامه با اشاره به این که مبارزه با تروریسم تنها یک بهانه برای تصویب این طرح است و تمرکز این طرح بر روی کشتن جوانان این مرز و بوم در خیابان ها است، ادامه داد: سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) برای این که بتواند این طرح را عملی کرده و به آن وجهه قانونی اعطا کند، دست به توطئه زده است. ذاتا اگرخود میت از تشکیل تظاهرات با نام دیگران دست بردارد، نیاز به این طرح ها نخواهد بود.
ارطغرول کورکجی تصریح کرد: روند مذاکرات تصمیمی است که از سال ۱۹۹۳ از جانب دولت ترکیه اتخاذ شده است. حزب عدالت و توسعه نباید این موضوع را با تبلیغات، به خود نسبت دهد. روند مذاکرات در ۲ سال اخیر دست کم زندگی ۳ هزار جوان کرد ترکیه را از مرگ نجات داده است. ما از روند مذاکرات دست برنخواهیم داشت، حکومت هم بخواهد این روند را به اتمام برساند ما مقاومت خواهیم کرد. ما نه خواهان درگیری های دوباره هستیم و نه اجازه این مسئله را خواهیم داد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *