۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده مردم ماکو: انتقال آب از رودخانه زاب سردشت به سمت دریاچه ارومیه در دستور کار است

نماینده مردم ماکو: انتقال آب از رودخانه زاب سردشت به سمت دریاچه ارومیه در دستور کار است

  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰
 نماینده مردم ماکو در مجلس عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه را مثبت ارزیابی کرد وگفت: مشارکت مردم محلی، اصلاح روش های آبیاری و انتقال آب از رودخانه زاب از اقدامات موثر برای احیای دریاچه ارومیه است.

 انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :عین الله شریف‌پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره هشدار رئیس ستاد گروه علمی وفناوری دریاچه ارومیه در خصوص احتمال خشک شدن دریاچه در شهریور و مهرماه، گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی کارگروه احیای دریاچه ارومیه در سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی خوشبختانه دریاچه در مقایسه با سال‌های قبل پیشرفت خوبی داشته است بنابراین چون این اظهارات با گزارشات ارائه شده همخوانی ندارد قابل قبول و مورد تایید نیست.
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی کارگروه احیای دریاچه امیدواریم در آینده شاهد خشکی دریاچه نباشیم زیرا اقدامات موثر و مناسب در حال انجام است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: خوشبختانه این اقدامات موثر منجر به مشارکت خوب مردم و جوامع محلی در برنامه‌های احیای دریاچه می‌شود به نحوی که امید است با انجام اقدامات موثر در زمینه صرفه‌جویی آب و اجرای روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی روند احیای دریاچه به سرعت طی شود.
شریف پور ادامه داد: از سوی دیگر انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه مطرح است که در همین راستا پیمانکاران در حال فعالیت هستند؛ امیدواریم با انتقال آب زاب قسمت اعظمی از دریاچه را بتوان احیا کرد.
نماینده ماکو،چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه خطرات و آسیب های زیست محیطی زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: در صورت خشکی دریاچه به جای طوفان های شن، طوفان های نمک را خواهیم داشت و نه تنها این معضل استان های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، زنجان و اردبیل را فرا می‌گیرد بلکه شمال و شمال غربی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ بنابراین می طلبد که در راستای احیای دریاچه  ارومیه گام های اساسی برداشت.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ رئیس گروه علمی و فناوری ستاد احیای دریاچه ارومیه طی روزهای اخیر، گفت: با توجه به میزان تبخیر آب دریاچه ارومیه و همچنین افزایش دما، پیش‌بینی می‌کنیم در شهریور و مهر امسال قسمت‌هایی از دریاچه ارومیه خشک و قسمت شمالی و جنوبی دریاچه از هم جدا شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *