۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده ماردین در پارلمان ترکیه: ترکیه برای مقابله با کردهای سوریه و ترکیه از داعش استفاده می کند

نماینده ماردین در پارلمان ترکیه: ترکیه برای مقابله با کردهای سوریه و ترکیه از داعش استفاده می کند

  • ۱۰ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰
ترکیه در مقابل کردها از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) استفاده می کند. ولی واقعیت این است تا زمانی که کردهای سوریه را برادر خود ندانیم مسئله کردهای ترکیه قابل حل نخواهد بود.
hانجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، میتهات سنجر، نماینده شهر ماردین در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در گفتگو با تلویزیون NTV اعلام کرد: روند مذاکرات صلح کرد – ترک را حکومت ترکیه به پایان رساند و جنگ را آغاز کرده و اکنون در تلاش است تا ما را عامل شروع جنگ در ترکیه معرفی کند. در واقع پایان دادن به روند مذاکرات صلح تصمیمی بود که خیلی پیشتر از این ها اتخاذ شده بود. اردوغان سیاست های خود را به پیش می برد، آنان سرمایه گذاری های زیادی بر روی گروه های جهادگرای اسلامی کرده اند. حافظه تاریخی ما آنقدر هم ضعیف نیست، کردها ۳۰ سال در این کشور چه ظلم هایی متحمل شده اند کاملا آشکار است.
میتهات سنجر خاطرنشان کرد: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) یکی از دلایل اصلی بحران به وجود آمده در ترکیه و پایان یافتن روند مذاکرات صلح است. مسئله PYD در سوریه روند مذاکرات صلح را وارد روزهای سخت خود کرد. حکومت ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را به عنوان یک تهدید بزرگ به حساب آورده و کردهای سوریه و ترکیه را آزردند. ترکیه در مقابل کردها از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) استفاده می کند. ولی واقعیت این است تا زمانی که کردهای سوریه را برادر خود ندانیم مسئله کردهای ترکیه قابل حل نخواهد بود.

سنجر افزود: روند مذاکرات صلح برای حل و فصل مسئله کردها ادامه خواهد داشت. فکر نمی کنم درگیری های ارتش و پ.ک.ک مدت زمان زیادی به طول انجامد. ترکیه تحمل این جنگ را ندارد. اگر این جنگ ادامه پیدا کند چیز های زیادی از دست خواهیم داد. حتی اگر به طول هم انجامد طرف ها در نهایت به پای میز مذاکرات برخواهند گشت.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به نتایج انتخابات در ترکیه عنوان کرد: ریزشی در آرای حزب دموکراتیک خلق ها در مناطق کردنشین ترکیه وجود ندارد. ما در این مناطق در خصوص امنیت انتخابات نگرانی نداریم. خندق های حفر شده در برخی مناطق کردنشین ترکیه موضوعی نیست که امنیت انتخابات را خدشه دار کند. در خصوص انتقال صندوق های رای به مناطق دیگر نیز اعتراضی نکرده ایم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین