۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده شهر استانبول در پارلمان ترکیه: دمیرتاش برای حمایت از پ.ک.ک افکار عمومی را منحرف می کند

نماینده شهر استانبول در پارلمان ترکیه: دمیرتاش برای حمایت از پ.ک.ک افکار عمومی را منحرف می کند

  • ۱۱ مهر ۱۳۹۴
  • ۲۹۱ بازدید
  • ۰
دمیرتاش برای حمایت از پ.ک.ک در حال بازی کردن با کلمات و منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت های موجود است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری Haber7، مهمت متینعر، نماینده شهر استانبول در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه و از اعضای برجسته این حزب در اظهاراتی با انتقاد از صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرد: دمیرتاش برای حمایت از پ.ک.ک در حال بازی کردن با کلمات و منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت های موجود است. دمیرتاش برای سرپوش گذاشتن بر این مسئله است که برای بازگشتن به میز مذاکرات باید عناصر مسلح پ.ک.ک از مرزهای ترکیه فاصله بگیرند. در واقع پیام ۲۰۱۳ عبدالله اوجالان نیز همین مسئله بود. روند مذاکرات صلح به خاطر این مسئله به وجود آمده است. پ.ک.ک بر سر حرف های خود نمانده و اکنون دمیرتاش به جای پ.ک.ک حکومت و اردوغان را محکوم می کند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اگر پ.ک.ک واقعا برای مذاکره آماده است چرا کوه قندیل به پیام عبدالله اوجالان عمل نمی کند؟ چرا کوه قندیل برای بازگشت به مذاکرات نیروهای نظامی خود را از مرزهای ترکیه خارج نمی کند؟ اظهارات دمیرتاش در واقع تلاش برای سرپوش گذاشتن به دو واقعیت است:
۱)   کوه قندیل به هیچ عنوان قصد خلع سلاح شدن ندارد. این مسئله را دوران کالکان، از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک آشکارا عنوان کرده است.
۲)   اگر پ.ک.ک سلاح در دست نداشته باشد حزب دموکراتیک خلق ها نخواهد توانست وارد یک رقابت آزاد سیاسی شود. اگر وارد این عرصه نیز شد از لحاظ سیاسی شکست خواهد خورد. به همین خاطر حزب دموکراتیک خلق ها در فقط در ظاهر از خلع سلاح حمایت می کند.
متینعر خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که اگر روند مذاکرات صلح از همان جایی که متوقف شده است ادامه پیدا کند به نفع تمام طرف ها و شهروندان ترکیه خواهد بود. در واقع دستیابی به یک صلح پایدار در روند مذاکرات صلح امکان پذیر است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین