۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده شرناخ در مجلس ترکیه: شرایط اوجالان تغییر کند تا مذاکرات به نتیجه برسد

نماینده شرناخ در مجلس ترکیه: شرایط اوجالان تغییر کند تا مذاکرات به نتیجه برسد

  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰
فیصل ساری ییلدیز در گردهمایی که برای تلاش در جهت آزادی اوجالان برگزار شده بود اعلام کرد: برای اینکه مذاکرات به نتیجه برسد باید قبل از همه چیز شرایط عبدالله اوجالان تغییر کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، هزاران شهروند کرد ترکیه با حضور در میدان اصلی شهر شرناخ خواستار آزادی عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک شدند. در این مراسم “آسیه عبدالله” رئیس مشترک PYD و “فیصل ساری ییلدیز” نماینده شهر شرناخ در مجلس ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق ها سخنرانی کردند. علاوه بر این “مسعود نارت” رئیس حزب مناطق دموکراتیک در شهر جزیره، “سمیرا اوروچ” رئیس حزب دموکراتیک خلق ها در شهر جزیره، “صالح گولنج” رئیس حزب مناطق دموکراتیک در استان شرناخ در این گردهمایی حضور داشتند. همچنین هنرمندان و خوانندگان معروف کرد ترکیه نیز در این مراسم حاضر بودند.
این تجمع بزرگ در میدان “چارکندال” شهر شرناخ ترتیب داده شده بود. در اطراف میدان تعداد زیادی بنر و پرچم با عکس اوجالان، KCK، YPG، YPJ، HPGو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) افراشته شده بود و شعارهایی به زبان کردی و ترکی بر روی آنان نوشته شده بود.
فیصل ساری ییلدیز در سخنان خود گفت: در کوبانی برای ساخت یک شهر جدید و یک زندگی نو، کار شروع شده است. همانطور که کردها در جنگ کوبانی پیروز شدند در ساخت کوبانی جدید نیز موفق خواهند شد. منطقه کردنشین سوریه از این به بعد وارد دورانی شده است که در آن جوانان و زنان تصمیم گیرنده اصلی خواهند بود.
وی در ادامه اظهارات خود ضمن تاکید بر این که یک زندگی آزاد با وجود یک رهبر آزاده میسر است، عنوان کرد: برای این که روند مذاکرات نتایج مثبتی در پی داشته باشد اول از همه باید شرایط عبدالله اوجالان تغییر پیدا کند. حزب عدالت و توسعه و دولت ترکیه باید اقداماتی صورت دهند که با روح روند مذاکرات همخوانی داشته باشد.
لازم به ذکر است در این مراسم اعضای جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی وابسته به پ.ک.ک نیز بیانیه خود را قرائت کردند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین