۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده استانبول در پارلمان ترکیه: سازمان های اطلاعاتی ترکیه از بمبگذاری آنکارا باخبر بودند

نماینده استانبول در پارلمان ترکیه: سازمان های اطلاعاتی ترکیه از بمبگذاری آنکارا باخبر بودند

  • ۱ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰

گزارشی به سازمان های امنیتی و اطلاعاتی ترکیه رسیده بود و در آن از احتمال حمله انتحاری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در مناطق نظامی ترکیه خبر داده بود. همچنین در این گزارش از عملیات تروریستی عناصر وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در داخل ترکیه نیز سخن به میان آمده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، عِرَن اردم، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق در اظهاراتی با اشاره به بمبگذاری اخیر آنکارا تاکید کرد: سازمان های اطلاعاتی ترکیه از این بمبگذاری باخبر بودند. گزارشی به سازمان های امنیتی و اطلاعاتی ترکیه رسیده بود و در آن از احتمال حمله انتحاری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در مناطق نظامی ترکیه خبر داده بود. همچنین در این گزارش از عملیات تروریستی عناصر وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در داخل ترکیه نیز سخن به میان آمده است. تاریخ ارسال این گزارش به واحدهای اطلاعاتی ترکیه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ۱۷ روز بعد از این گزارش در چند متری ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه و در فاصله بسیار نزدیک به ساختمان پارلمان این کشور بمب منفجر می شود. سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) که با توجه به این گزارش به ارتش ترکیه هشدار داده و ضرورت حمله به مواضع PYD در سوریه را گوشزد کرده بود چرا تدابیر لازم برای پیشگیری از این حمله تروریستی را اتخاذ نکرده است. هیچ کس خود را فریب ندهد، سازمان های اطلاعاتی ترکیه آنقدر درگیر استراق سمع و تعقیب نمایندگان احزاب اپوزیسیون ترکیه است که وقت حفاظت از کشور را پیدا نمی کند. حمله تروریستی صورت می گیرد؛ دولت ابتدا دست به فیلتر کردن توئیتر می زند؛ به جای فیلتر کردن توئیتر کاش ترور را فیلتر کنند.
اردم خاطر نشان کرد: مبارزه با ترور وظیفه اصلی ما و تمام مقامات ترک است، اگر کم کاری وجود دارد؛ مسئول آن باید استعفا دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین