۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نقش پژاک در خودکشی سمیه قباد پور اهل اشنویه در هاله ای از ابهام وابستگی سلیمان رزین به پژاک توسط برخی منابع محلی تأیید شد

نقش پژاک در خودکشی سمیه قباد پور اهل اشنویه در هاله ای از ابهام وابستگی سلیمان رزین به پژاک توسط برخی منابع محلی تأیید شد

  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
  • ۴۱۲ بازدید
  • ۰

همانطور که در اخبار پیشین به اطلاع رسید چهارشنبه شب(۹۴/۰۳/۱۳) دختر جوانی در اشنویه خود را حلق آویز نمود .گویا جوانی به نام سلیمان رزین مشهور به ریزی یکی از اراذل اوباش منطقه عصر روز ۱۴ خرداد ماه با اطلاع از تنهایی دختر در خانه ،طی تماس تلفنی وی را تهدید به مرگ می کند و خانواده ی مقتول پس از مراجعه به خانه از حلق آویز شدن دختر خود مواجه می گردند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :یکی از مقامات محلی وابستگی سلیمان رزین مشهور به ریزی به حزب حیات آزادی کوردستان (پژاک) را تأیید کرده است.

بر اساس مصاحبه این مقام امنیتی محلی، ریزی از مخبرین پژاک در منطقه بوده و در سالهای ۱۳۹۰، وظیفه تأمین آذوقه (آرد و نفت و گازوئیل) برای عوامل پژاک را برعهده داشته و در اتفاعات تحویل آنها می داده است.

این وابستگی ریزی به پژاک این شایعه را تقویت می کند که پژاک سناریوی فشار ریزی به سمیه قباد پور را طراحی کرده تا سمیه را وادار به خود کشی کند. با این شگرد هم یک بحران اجتماعی شبیه مهاباد (نظیر فریناز خسروی) ایجاد می شود و مهم تر از همه، در هیاهوی خبری و رسانه ای پ.ک.ک و پژاک از اتهام برادر کشی (قادر کریمی) عضو حزب خارج می شوند و این ماجرا به فراموشی سپرده می شود. نکته قابل توجه این است که اولین خبرگزاری که این مطلب را منتشر نمود آژانس خبری فرات وابسته به پژاک بود.

در ادامه مصاحبه شنو پرس با خانواده داغدیده درخور توجه است:

مادر سمیه در این رابطه به شنوپرس گفت : ۲۰ روز قبل نمیدانم چه کسی شماره موبایل دخترم را به شخصی به اسم “سلیمان رزین – س-ر)” که نسبت فامیلی را با هم داریم، داده بود .

متاسفانه این شخص مرتب مزاحم دخترم میشد بارها دخترم از او درخواست کرد که از او فاصله بگیرد ولی او دست از سر دخترم بر نمیداشت .

“س.ر” محل کار سمیه را پیدا نموده بود و چندین بار درمحل کار برای دخترم و صاحب کارش مزاحمت ایجاد نموده بود ، تاجایی که کارشان به پلیس کشیده شده بود .

عایشه خانم افزود : به خاطر اینکه این شخص دست از سر دخترم بردارد خودم باهاش تماس گرفتم و عاجزانه ازش خواهش کردم مزاحم سمیه نشود ، که در جواب گفت ،من دخترت را دوست دارم و می خواهم باهاش ازدواج کنم .

بارها تلاش نمودیم که دست از سردخترمان بردارد از طریق دوستان و آشناهای مشترکمان با او حرف زدیم ولی تآثیری نداشت ، آخرین بار قول داد ؛ که دیگر مزاحم دخترم نخواهد شد ولی باز دروغ گفت .

حاتم برادر سمیه درمورد ماجرای روز حادثه چنین گفت: در آنروز پدر و مادرم به روستای نرزیوه رفته بودند و سمیه به محل کارش رفته بود، ساعت ۹ وقتی به در خانه رسیدم برادرکوچکترم آنجا بود ،هنگامی که داخل خانه شدیم سمیه را حلق آویز داخل هال دیدم ،فهمیدم کار از کار گذشته برادر کوچکم را به خانه همسایه فرستادم ؛ با چاقو طناب را بریدم جسد سمیه را روی شانه هایم گذاشتم …..

مادر سمیه درپایان بشدت از شایعه سازان گلایه نمود و اظهار داشت : تمام مدارک پزشک قانونی وجود دارد ،تعجب می کنم چطور به خودشان اجازه میدهند با ناموس مردم چنین بازی کنند باید بدانند دختر من چون قبلا تجربه زندگی متاهلی را داشت طاقت هیچ فشار و تحملی را نداشت ، “س.ر” در آنروز به درخانه ما آمده بود و او را تهدید نموده بود و دخترعزیز من خودش را حلق آویز و به زندگی خود در این دنیا خاتمه داد .

وی همچنین خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با “س.ر” شدند و از شایعه سازان درخواست نمود به سمیه مثل ناموس خودشان نگاه کنند و با وجدانی بیدار به قضاوت بروند .

لازم به ذکر می باشد “س.ر” همان شب دستگیر و در بازداشت بسر میبرد و در اعترافات اولیه همکاری با پژاک در سالهای گذشته را قبول کرده است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین