۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نقش حملات پ.ک.ک در افزایش کرایه حمل و بیمه ترانزیت به ترکیه

نقش حملات پ.ک.ک در افزایش کرایه حمل و بیمه ترانزیت به ترکیه

  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۵۸ بازدید
  • ۰

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه” حملات تروریستی به ناوگان ایرانی در خاک ترکیه موجب بالا رفتن کرایه حمل و بیمه ترانزیت می شود” تصریح کرد: تصمیم کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، در این خصوص مدنظر قرار می گیرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل پایگاه خبری صنعت و معدن ،سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی صنعت حمل و نقل، با اشاره به تاثیر حملات تروریستی به ناوگان باری و مسافربری ایرانی در خاک ترکیه بر کاهش حجم ترانزیت و مسافر اظهار داشت: تاثیر این اتفاقات بر ترانزیت کالا میان دو کشور تاکنون نمایان نشده است اما به طور حتم موجب بالا رفتن ضریب ریسک و افزایش نرخ کرایه حمل کالا و هزینه بیمه می شود.
وی افزود: در خصوص ادامه روابط اقتصادی و تغییر در حجم ترانزیت میان ایران و ترکیه، نظر کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران مدنظر قرار می گیرد و به طور قطع تصمیم صحیح در زمان مناسب از سوی ایشان اتخاذ خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: بخش خصوصی، گزارش کامل حوادث و خسارت های وارده به ناوگان ایرانی در حملات تروریستی اخیر را به همراه نامه اعتراض و درخواست پیگیری به دفتر واعظی رئیس کمیسیون مشترک ایران-ترکیه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان ایرو در کشور مربوطه و موسسه ضامن در اتاق ایران، همچنین از سوی اتاق بازرگانی تهران به اتاق بازرگانی استانبول ارسال کرده است.
مقیمی با بیان اینکه” عدم تامین امنیت جان، مال و کامیون ایرانی از سوی ترکیه موجب کاهش درآمد آن کشور خواهد شد” تاکید کرد: تلاش ما حفظ و ارتقا سطح روابط میان دو کشور و جلوگیری از توقف یا عقبگرد آن است.
این فعال حمل و نقل و ترانزیت کشور با اشاره به اظهارات مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر تشویق بخش خصوصی به استفاده از راه های موازی ترانزیت به اروپا خاطرنشان کرد: ما به دنبال پرهیز از تمرکز بر روی یک مسیر و انتخاب راه های موازی در شرایط رکود و اغتشاشات منطقه ای و حتی حفظ شرایط برابر در زمان شلوغی و ترافیک هستیم و به دنبال آن بخش خصوصی در جایگاه خود مذاکرات مربوطه را خواهد داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین