۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نقد تفکرات ایدئولوژیک عبدالله اوجالان توسط برادرش عثمان اوجالان

نقد تفکرات ایدئولوژیک عبدالله اوجالان توسط برادرش عثمان اوجالان

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۴۳۲ بازدید
  • ۰

عثمان اوجالان برادر عبدالله اوجالان(سرکرده‌ی فرقه‌های پژاک و پ‌ک‌ک در جزیره‌ی امرالی) و مؤسس پژاک، در مصاحبه‌یی که با کردپرس داشته از آماده‌کاری برای تأسیس حزبی جدید با راهکار محافظه‌کار و دمکراتیک در ترکیه خبر داده است.

 انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :عثمان که بعد از تأسیس پژاک در سال ۲۰۰۳ میلادی مورد حمله‌ی دیگر سرکردگان پ‌ک‌ک از جمله جمیل بایک، مراد کارایلان، دوران کالکان، مصطفی قره‌سو و حیدر علی قیطان قرار گرفت، ناچار شد برای نجات جان خود به حکومت اقلیم کردستان پناه ببرد و در شهر کویه ساکن شود. اوجالان در خصوص برنامه‌ی خود بعد از بازگشت به ترکیه گفته حزب محافظه‌کار دمکرات را تأسیس خواهم کرد. اوجالان دلیل اصلی این کار خود را جبران اشتباه محض جناح‌های چپ و علوی در ترکیه دانست که برادرش (عبدالله اوجالان) مسیر چپ را انتخاب کرده بود. وی معتقد است احزاب و گروههای اپوزسیون در ترکیه، با در پیش گرفتن رویه‌ی چپ و یا علوی‌گرایی، بُعد اصلی که همان مسلمان بودن کُردهای این کشور است را فراموش کرده‌اند و حزب عدالت و توسعه‌ی رجب طیب اردوغان نیز بخوبی از این خلاً به نفع خود استفاده کرده و با جوانب دینی و ملی، کُردها را به سوی خود کشانده است.

اوجالان در ادامه‌ی سخنانش درباره‌ی اشتباهات این جریان‌ها می‌گوید و معتقد است خواست و طلب کُردها را نمی‌توان تنها از بُعد ملی آن در نظر گرفت، چراکه بدون درنظر گرفتن جوانب دینی آن، پیروزی و نتیجه‌بخش بودن غیرممکن خواهد بود و این موضوعی است که اپوزسیون کُرد ترکیه، هیچ وقت به آن اهمیت نداده‌ است.

گفتنی است که دین، مذهب، آیین و عقایدی از این قبیل، از منظر پ‌ک‌ک، پژاک، اعضا و سرکرده‌ی زندانی آن (عبدالله اوجالان)، بعنوان فرمولی برای برده کردن انسان‌ها توسط سردمداران و حاکمان ظالم در تاریخ تعریف می‌شود که جز مشتی خرافات و حرف‌های بی‌پایه و غیرعلمی، هیچ ارزش دیگری ندارند. این درحالیست که اکثر کُردها مسلمان هستند و به عقاید و آیین خویش نیز پایبند و این بی احترامی جریان‌های به اصطلاح چپ که رسالت خود را از حزب بلشویک‌ها در شوروی سابق گرفته‌اند؛ یکی از دلایل طرد آنها در میان جامعه‌ی کُردی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین