۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نفوذ “پ ک ک” در انتخابات پارلمان عراق

نفوذ “پ ک ک” در انتخابات پارلمان عراق

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۲۳۰ بازدید
  • ۰

سازمان تروریستی پ ک ک با تشکیل حزبی جدید در اقلیم کردستان عراق با نام حزب جنبش جامعه آزاد (Tevger) به انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق نفوذ کرده است.

سرویس بین المل انجمن بی تاوان : پارلمان عراق در آستانه عرصه انتخاباتی بوده ، شاخه عراقی پ ک ک بنام چنبش جامعه آزاد موسوم (ته فگه ر) با تهیه لیست انتخاباتی به دنبال نفوذ به پارلمان عراق است .

وجود پ پ ک در چند دهه اخیر در اقلیم کردستان عراق مشکلات بزرگی را برای کردهای منطقه بوجود آورده است روستائیان بیشترین زیان دیده گان سیاست های پ ک ک در عراق هستند ،بنا به آمار منتشره بیش از ۶۰۰روستای کردنشین خالی از سکنه شده است حزب حاکم در اقلیم کردستان (بارزانی ها) بعلت عدم سیاست راسخ و عدم همبستگی گفتمان سیاسی در قبال پ ک ک شرایط را برای تحرکات و فعالیت پ ک ک فراهم کرده است .

از طرفی دیگر هر یک از احزاب اقلیم کردستان جهت تضعیف رقبای خود در اقلیم کردستان ازپ ک ک بعنوان یک متد زور و تهدید بهره می برند ، این سیاست دو گانه در قبال پ ک ک سبب شده که پ ک ک از خلا بوجود آمده جایگاه خود را نگه دارد و با نامهای گوناگون به ماهیت خود مشروعیت ببخشد.

با توجه به اینکه پ ک ک در لیست سازمان های تروریستی قرار دارد با نام های دیگری همچون Pjak، PYD، HDP،Tevger در کشورهای مختلف خاورمیانه فعالیت می نماید.

بارها مسئولین اقلیم کردستان عراق از پ ک ک خواسته اند خاک اقلیم کردستان را ترک و به داخل خاک ترکیه بروند و خاک کردستان عراق را به محیط در گیرها تبدیل نکنند اما پ ک ک بدو هیچ اعتنایی همچنان بر مواضع خود در خاک اقلیم کردستا ن پافشاری می کنند و سبب شده است که مردم بیگناه و غیر نظامی و مخصوصا روستائییان تاوان سیاست های پ ک ک را بدهند.

هم اکنون نفوذ پ ک ک با اسم “ته فگه ر “در انتخابات پارلمان عراق مشکلاتی جدید با رویکردی نوین برای کردهای عراق به بار خواهد آورد عدم مشروعیت پ ک ک در سطح بین اللملی و بعد اجتماعی فرقه ای که بر ایدئولوژیک دگماتیک استوار است سبب مشکلاتی جدیدی را در کردستان به بار خواهد اورد
کارنامه سیاه “پ ک ک “در کردستان عراق در واقع هویت پ ک ک را هویدا نموده و ربودن جوانان بدون اجازه والدین و ملحق کردن انها در سننین کوچک به صفوف پ ک ک خود به یک بحران اجتماعی در کردستان عراق تبدیل شده است
تبعیت از سیاست فرقه ای براساس ایده دگماتیک استوار است وعدم اجازه نقد به مخالفان سبب شده که پ ک ک جهت سرکوب مخالفان خود از خشونت استفاده کند و پ ک ک در انتخابات با رویکرد نظامی گری و ملی گرایی سعی بر این دارد افکار عمومی را متوجه خود کرده و این شیوه آینده کردستان عراق را به مخاطره انداخته و محیط سیاسی عراق را در بحران فرو خواهد برد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *