۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نزدیک به ۲۵۰۰ تن از عناصر پ.ک.ک در شنگال حضور دارند

نزدیک به ۲۵۰۰ تن از عناصر پ.ک.ک در شنگال حضور دارند

  • ۲۵ آبان ۱۳۹۵
  • ۱۷۴ بازدید
  • ۰

مسئول نظامی حزب دمکرات کردستان عراق در سنجار گفت حدود ۲۵۰۰ تروریست پ.ک.ک در شنگال (سنجار) عراق حضور دارند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از رسانه های اقلیم ،سربست لزگین، مسئول نظامی حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی رئیس اقلیم کرد عراق در سنجار در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار کرد: گروه تروریستی پ.ک.ک با توجه به وضعیت و تقاضای خود تعداد نیروهای خود در منطقه را افزایش یا کاهش می دهد. گاهی تعدادشان به ۲۰۰۰ نفر می رسد و گاهی نیز به ۱۰۰۰ کاهش می یابد. تخمین زده می شود تعداد کل تروریست های پ.ک.ک مستقر در شنگال (سنجار) ۲۵۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه پ.ک.ک به طور مستمر با استفاده از خط سنجار-سوریه حمل و نقل سلاح می کند، گفت: کاروان خودروهای نظامی متعلق به پ.ک.ک بین سوریه و سنجار رفت و آمد می کند. شکی نداریم که با این خودرو ها حمل و نقل اسلاح می کنند. از سوریه به شنگال سلاح منتقل می کنند. اما اطلاعی دقیق مربوط به اینکه سلاح‌های ارسال شده از سمت سوریه به تروریست های پ.ک.ک مستقر در شنگال از کوه قندیل یا از جای دیگریی تامین می شود، در دست نداریم.

لزگین ضمن تاکید بر پیوستن افرادی که در منطقه مذکور مرتکب جرم می شوند و از حضور در پیشگاه مراجع قضایی اجتناب می کنند، در صفوف پ.ک.ک، اظهار داشت: تمامی مردم شنگال از استمرار حضور پ.ک.ک در منطقه نگران هستند. دلیل این نگرانی بی ثباتی و درگیری‌های ناشی از حضور پ.ک.ک در منطقه است. علاوه بر این، نقطه قابل توجه دیگری نیز طرف‌های مرتکب جرم در منطقه کردستان برای فرار از محاکمه شدن به صف این گروه تروریستی می پیوندند. پ.ک.ک نیز برای تامین منافع خود از این افراد حمایت می کند.

او با اشاره به اینکه جند بار با استفاده از کانال‌های مختلف از پ.ک.ک خواستند تا شنگال را ترک کنند و از طرح ایجاد دومین قندیل منصرف شوند، افزود: ولی مانند دیکتاتورها به حضورشان در این منطقه ادامه دادند. به اراده و خواسته‌های مردم شنگال احترام نگذاشتند. بر تصمیمات اداره اقلیم کرد عراق، شورای استانی نینوا و فرمانداری شهر شنگال احترام نگذاشتند.

سربست لزگین در پایان با بیان اینکه حضور پ.ک.ک در سنجار تهدیدی برای ثبات اداره اقلیم کرد عراق است، تصریح کرد: با دیکتاتوری بر فراز کوه شنگال پرچم پ.ک.ک را برافراشته‌اند. احتمال دارد حقوق نیروهای امنیتی و مردم منطقه را نقض کنند. در عین حال، آنها برای امنیت ترکیه نیر تهدید هستند. به همین دلیل ترکیه در باره خطر حضور تروریست های پ.ک.ک در این منطقه چند بار هشدار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین