۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ناگفته‌ها از زبان مخالفان پ‌ک‌ک در سوریه

ناگفته‌ها از زبان مخالفان پ‌ک‌ک در سوریه

  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
  • ۱۷۸ بازدید
  • ۰

PYD بعضاً از جنگیدن علیه بشار اسد می‌گوید، اما این موضوع صحت ندارد و شهرهای کردنشین نیز به طور رسمی و آشکار از سوی شخص بشار اسد به PYD سپرده شده است.»
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :دکتر خالد خوجا عضو شورای ائتلاف مخالفین سوری و نماینده‌ی این ائتلاف در ترکیه، درباره‌ی موضوع درگیری کردها و جبهه النصره چنین می‌گوید: «موضوع شمال سوریه و حضور سیاسی و نظامی احزاب کُرد در این منظقه تحریف شده است. چراکه به اینطور نبوده که نیروهای نظامی و امنیتی بشار اسد توسط این افراد مسلح که تماماً از اعضای و هوادران پ‌ک‌ک هستند؛ بیرون رانده شده باشند. بلکه حکومت خود برخی از ساختمان‌های دولتی را در حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) که به شاخه‌ی پ‌ک‌ک در سوریه شناخته شده ؛ گذاشته شده است.»

خوجا درخصوص ارتباط پ‌ی‌د و حکومت مرکزی دمشق می‌گوید:« PYD بعضاً از جنگیدن علیه بشار اسد می‌گوید، اما این موضوع صحت ندارد و شهرهای کردنشین نیز به طور رسمی و آشکار از سوی شخص بشار اسد به PYD سپرده شده است.»

خوجا درخصوص روابط PYD و پ‌ک‌ک نیز چنین می‌گوید:« PYDو پ‌ک‌ک یکی هستند، به نحوی که حتی نمی‌توان از ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم آنها گفت، چراکه PYD همان پ‌ک‌ک است که با نامی متفاوت در سوریه دست به چنین اقداماتی می‌زند که در راستای منافع هیچ کس و هیچ جناح و گروهی نیست. صالح مسلم به عنوان سرکرده‌ی این فرقه، هروقت دلش بخواهد و یا سرکردگان پ‌ک‌ک وی را احضار کنند؛ به کوهستان‌های قندیل می‌رود و یا هروقت که بخواهد در خیابان‌های دمشق پرسه می‌زند و کسی هم مزاحم اوقات وی نمی‌شود.»

خوجا درخصوص سرکار آمدن بسه هوزات بعنوان سرکرده‌ی علوی در پ‌ک‌ک معتثد است که پ‌ک‌ک به دنبال آن است تا توجه عمیق خود به مسئله‌ی علویان را نشان دهد و از سویی دیگر نباید فراموش کرد که در داخل پ‌ک‌ک، جریاناتی وجود دارند که با همه‌ی مراحل صلح و پروسه‌ی امرالی همسو نیستند. در صورت به پیروزی رسیدن مذاکرات صلح، صالح مسلم نیز توصیه های اوجالان را در خصوص مسئله‌ی سوریه عملی خواهد کرد. درغیراینصورت امکان آن وجود دارد که اعضای مسلح پ‌ک‌ک که هم‌اکنون تعداد زیادی از آنها در مناطق کُردنشین سوریه مستقر شده‌اند؛ سر از شمال سوریه درآورند و اینبار از این دروازه وارد خاک ترکیه شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین