۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • «موگرینی» از حملات ترکیه به پ ک ک حمایت کرد

«موگرینی» از حملات ترکیه به پ ک ک حمایت کرد

  • ۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۷۵ بازدید
  • ۰

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت از حملات ترکیه به مواضع گروه پ ک ک در عراق از دولت ترکیه خواست تا روند مذاکرات صلح با کردهای این کشور را زنده نگهدارد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از حریت دیلی، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حملات ارتش ترکیه به مواضع گروه پ ک ک خواستار زنده نگهداشتن روند صلح با کردها از سوی ترکیه شد.

موگرینی در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با تسلیت به وی و خانواده های قربانیان حملات تروریستی شهر سوروج ترکیه بر حمایت اتحادیه اروپا از حملات ترکیه علیه داعش و هر گروه تروریستی دیگر تاکید کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: “فدریکا موگرینی همچنین بر اهمیت اساسی حفظ فرایند آشتی با مردم ترکیه تأکید کرد. گروه‌های تروریست نباید این فرآیند را نقض کرده و آتش‌بس نیز می‌بایست حفظ گردد.”

“دولت ترکیه در سال‌های اخیر شجاعت، نیت مستحکم و عقلانیت لازم برای ایجاد فرآیندی سیاسی که تنها ابزار دستیابی به راه‌حلی پایدار برای مناقشه بوده را فراهم آورده است. اتحادیه اروپا حمایت از دولت این کشور در این فرآیند را ادامه خواهد داد.”

پس از اینکه یک بمبگذار انتحاری مرتبط با داعش در یکی از شهر‌های هم مرز با سوریه ۳۱ نفر را به قتل رساند، ترکیه فعالیت خود در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را افزایش داده و در همین حین شبه‌نظامی‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را نیز مورد حمله قرار داد.

ترکیه ده‌ها نفر از مظنونین به همکاری با داعش و نیز صدها نفر از افراد مرتبط با احزاب چپ‌گرای افراطی و نیز مرتبط با پ‌ک ک را دستگیر کرده و راهپیمایی روز گذشته (شنبه) را نیز سرکوب کرد. این راهپیمایی در محکومیت بمبگذاری انتحاری سوروچ برگزار شده بود.

تنش‌ها میان پ‌ک‌ک و دولت ترکیه پس از قتل دو افسر پلیس ترک و بمباران متعاقب مواضع این گروه در کوه‌های شمال عراق رو به فزونی نهاد.

روز گذشته (شنبه) “نیروهای دفاع مردم”، شاخه نظامی “حزب کارگردان کردستان” (پ‌ک‌ک) اعلام کرده که پس از بمباران هوایی مواضع این گروه در کوههای عراق، دیگر ادامه آتش‌بس و روند صلح، معنایی ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *