۱۰ فروردین ۱۴۰۳

موضع گیری پژاک بر علیه بارزانی ها

  • ۱۱ آبان ۱۳۹۳
  • ۲۸۸ بازدید
  • ۰

گروهک  کردستیز و تروریستی پژاک و پ ک ک برای حفظ منافع خود در کردستان سوریه و همچنین اختلافات دیرینه با بارزانی در رسیدن به قدرت ، حفر خندق از سوی حزب دموکرات (بارزانی ها)  را با صدور بیانیه ی مکتوب محکوم کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پژاک هم اکنون بدترین روزهای خود را سپری می کند و بی توجهی و عدم حمایت فرقه ی مادر یعنی پ ک ک در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر می برد ، ولی با وجود چنین شرایطی بحرانی تلاش می کند تا نام پژاک به کلی از اذهان پاک نشود و به زباله دان تاریخ انتقال نیابد.

درهمین راستا گروهک تروریستی پژاک پای خود را جای پای  گروهک پ ک ک و حزب صلح و دموکراسی گذاشته و در مسیر آنان قدم بر می دارند، پژاک با صدور بیانیه ی همچون پ ک ک و حزب صلح ودموکراسی به حفر خندق بین شمال سوریه و اقلیم کردستان عراق توسط بارزانی ها اعتراض کرده وحفر خندق از سوی حزب دموکرات را سیاستی خصمانه اعلام کرد.

حکومت اقلیم کردستان عراق در مرز بین این منطقه و منطقه ی کردنشین جزیره ی شمال سوریه، خندق حفر کرده است. مقامات اقلیم اعلام کرده اند که این خندق به منظور جلوگیری از تردد قاچاقچیان حفر شده و صرفا یک تدبیر مرزی برای ممانعت از قاچاق است. اما مسئولین خودگردانی جزیره و نهادهای وابسته به پ.ک.ک در این خصوص نظر دیگری دارند. آنان این اقدام اقلیم را در راستای محاصره ی اقتصادی مناطق کردنشین سوریه می دانند.

حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) شاخه ی سوری پ ک ک حفر خندق مزبور را در راستای تداوم مخالفت حزب دموکرات کردستان عراق با خودگردانی های سه گانه ی شمال سوریه تحلیل کرده و حزب صلح و دموکراسی (BDP) نیز اقدام اقلیم کردستان عراق در حفر خندق مرزی را با دیوار کشی بین مرز ترکیه و شمال سوریه توسط نیروهای نظامی ترکیه مشابه دانست.

گروهک های تروریستی پ ک ک و پژاک در شرایطی به حمایت از حقوق مردم کردستان سوریه می شوند که خود از عاملان اصلی در نا امنی و ایجاد درگیرها در سوریه می باشند. اعلام خودگرانی و استقلال مناطق کُردی توسط شاخه ی سوری پ ک ک موسوم به حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) منجر به بروز اختلاف میان  سایر احزاب کُردی همچون الپاراتی ،الاکراد و سایر احزاب دیگر گردید.

جنگ قدرت و زیادخواهی مسعود بارزانی با عبدالله اوجالان جزء قتل و عام و آورگی مردم کردستان سوریه ثمری نداشته و نخواهد داشت و تا زمانی که احزاب همچون پژاک که در اداره ی گروهک چند نفری خود ناتوان هستند ، با دخالت های بی جا  و حمایت از گروهک تروریستی ، سایر مناطق کردنشین در کشورهای همسایه را دچار بحران خواهند کرد ، واین بحران و نا امنی فقط گریبان مردم مظلوم و بی دفاع کُرد را خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *