۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • موضع تند اردوغان علیه HDP: HDP در سایه تروریست ها قد علم کرده است/ جماعت گولن با پ.ک.ک همکاری می کند

موضع تند اردوغان علیه HDP: HDP در سایه تروریست ها قد علم کرده است/ جماعت گولن با پ.ک.ک همکاری می کند

  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۶۶ بازدید
  • ۰
رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی مدعی شد که پ.ک.ک و جماعت گولن در همکاری نزدیک با هم هستند. وی همچنین حزب دموکراتیک خلق ها را جریانی دانست که در سایه تروریست ها قد علم کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به شهر ماردین سفر کرده بود در اظهاراتی با اشاره به وضعیت کردهای ترکیه اعلام کرد: زمانی که حزب عدالت و توسعه را تاسیس کردیم هدفمان در مناطق کردنشین ترکیه برداشتن فشارهای موجود بر روی مردم این منطقه بود. ما این کارها را به خواست شهروندان کرد منطقه انجام دادیم وگرنه آن حزبی که اکنون در سایه تروریست ها قد علم کرده است آن موقع وجود نداشت.
وی در ادامه اظهارات خود گفت: برای بهبود وضعیت کردهای ترکیه اقدمات فراوانی انجام دادیم و به اقدامات خود نیز ادامه خواهیم داد. در دوران نخست وزیری من فضایی به وجود آوردیم که مادران کرد در زندان ها بتوانند با فرزندان خود به زبان کردی حرف بزنند. چیزی که در دولت های سابق به شدت ممنوع بود. در منطقه کردنشین ترکیه مدارس و بیمارستان های زیادی تاسیس کردیم. اجازه پخش ۲۴ ساعته تلویزیون به زبان کردی را صادر کردیم. ما هیچ کدام از این کارها را به تهدید حزب دموکراتیک خلق ها انجام ندادیم.
اردوغان با تاکید بر این که ساختارهای موازی گر (جماعت گولن) با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در همکاری نزدیک هستند، افزود: هدف آنان حمله به اهداف و موفقیت های ترکیه است. تعلیماتی که از پنسیلوانیا (محل اقامت عبدالله گولن رهبر جماعت گولن) می آید به همراه دستوراتی که از کوه قندیل (مقر اصلی پ.ک.ک) صادر می شود در استانبول یک سناریوی مشترک را طراحی کرده و هدفهای جدید حکومت ترکیه و پروژه های حکومت را نشانه گرفته است.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به روند مذاکرات صلح گفت: دولت و حکومت ترکیه در این روند تمام اقدامات را انجام داده اند. این پ.ک.ک و حزب سیاسی وابسته به آن است که قدمی برنداشته است. نه خلع سلاح شده اند نه فشارشان را از روی مردم منطقه برداشته اند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین