۳۱ فروردین ۱۴۰۳

موافقت مشروط با تمدید ریاست بارزانی

  • ۲ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰
یکی از معاونین دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان (یکگرتو) از موافقت مشروط چهار حزب اصلی اقلیم کردستان با ابقای بارزانی در منصب ریاست اقلیم به مدت دو سال دیگر خبر داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کرد پرس ، سمیر سلیم یکی از معاونین دبیرکل یکگرتوو از موافقت مشروط این حزب و احزاب اتحادیه میهنی (یکیتی)، جنبش تغییر (گوران) و جماعت اسلامی (کومل) با تمدید ریاست مسعود بارزانی برای دو سال آینده و تا پایان دوره کنونی پارلمان کردستان عراق خبر داد.
وی در گفتگو با بخش کُردی صدای آمریکا، بدون اشاره به شروط تعیین شده برای ابقای بارزانی در منصب ریاست اقلیم، تأکید کرد که هیچ کدام از چهار حزب مذکور درخصوص اتمام ریاست بارزانی بر اقلیم تا پایان دوره کنونی پارلمان کردستان اختلاف نظر ندارند.
سلیم همچنین اشاره کرد که یکگرتوو هیچ طرحی درخصوص مسئله ریاست اقلیم در دست نداشته، بلکه معتقد به حل این مسئله از طریق سازش و توافق بوده است.
این اظهارات در حالی است که هم اکنون چهار حزب سیاسی خواهان تغییر نظام سیاسی اقلیم و مخالف تمدید ریاست بارزانی، در چهارمین نشست خود با حزب دمکرات برای پایان دادن به این مسئله هستند و به دلیل پافشاری طرفین بر خواسته هایشان، تاکنون هیچ نتیجه ای از این نشست ها حاصل نشده است.
چهار حزب طرفدار تغییر نظام سیاسی اقلیم از ریاستی به‌ پارلمانی و مخالف تمدید ریاست بارزانی؛ بر کاهش اختیارات نظامی و امنیتی رئیس اقلیم تأکیددارند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین