۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مهتدی: تمامی مشکلات و موانع پیشروی کنگره ی ملی به پ ک ک بر می گردد

مهتدی: تمامی مشکلات و موانع پیشروی کنگره ی ملی به پ ک ک بر می گردد

  • ۱۷ مهر ۱۳۹۲
  • ۱۹۴ بازدید
  • ۰

عبدالله مهتدی سرکرده‌ی ، معتقد است پژاک بعنوان بخشی از جنبش سیاسی کردستان ایران محسوب نمی‌شود و تمامی مشکلات و موانع پیشروی کنگره‌ی ملی، به فرقه‌ی مادر (پ‌ک‌ک) برمی‌گردد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عبدالله مهتدی کومله‌ی زحمتکیشان در مصاحبه با یکی از رسانه‌های اقلیم کردستان بیان کرده تمامی مشکلات و موانع پیشروی کنگره‌ی ملی، به فرقه‌ی مادر (پ‌ک‌ک) برمی‌گردد. وی در ادامه به این نکته هم اشاره کرده که این موضوع دروغ است که گویا اعضا و هوادران قدیمی کومله به پژاک پیوسته باشند و یا هوادار آن شده باشند.
مهتدی در ادامه‌ی سخنانش به ذهنیت کدخدایی پ‌ک‌ک اشاره کرد و گفت:« هرکس باید برای خود تعیین تکلیف کند و لازم نیست سرنوشت یک جامعه را فرد و یا فرقه‌یی از خارج تعیین کند و خود را کدخدای محل بخواند.» وی در ادامه از سوءنیت پ‌ک‌ک درخصوص کردستان ایران گفت و افزود: اگر پ‌ک‌ک دارای قصد و نیت خاصمانه نبود، بجای تأسیس پژاک، به کومله و دمکرات کمک می‌کرد که قوت بگیرند نه اینکه خارچشمی برای ما درست کند.

در خصوص برگزاری کنگره‌ی ملی، مهتدی پ‌ک‌ک را مقصر اصلی می‌داند و این فرقه را متهم به بازی اقتدار می‌کند و معتقد است پ‌ک‌ک درصدد است با روش‌های فرقه‌یی و تحریک احساسات، کنترل کنگره را در دست بگیرد.
مهتدی در باره‌ی نقش احزاب و تشکل‌های کُرد ایران در این کنگره گفت:«احزاب و گروههای سیاسی کُرد ایرانی، هیچ نقش ملموس و محسوسی در این کنگره ندارند و تصمیمات اصلی و نهایی کنگره را پ‌ک‌ک، پ‌د‌ک و اتحاد میهنی اتخاذ می‌کنند و دیگران عملاً تماشاچی و بی‌تأثیرند.» اما مهتدی به این روابط گرم و صمیمیشان با اتحاد میهنی و پ‌د‌ک هم اشاره‌یی داشته و گفته ما به این احزاب نزدیک‌تریم و بیشتر آنها را قبول داریم، چراکه این احزاب مسؤلیت بیشتری را عهده‌دار می‌شوند.
مهتدی در پایان به مشارکت ۵ عضو ایرانی در کمیته‌ی برگزار کننده‌ی کنگره که متشکل از کومله‌ها و دمکرات‌هاست، اشاره کرده و اذعان داشت ، هرچند اکنون این تعداد ۶ است، اما در اصل این کمیته ۵ عضو ایرانی دارد و پژاک در این لیست وجود ندارد، چراکه هیچ گونه ماهیت مستقل و ایرانی ندارد.

گفتنی است بدنبال تقسیم اعضای شرکت کننده‌ی احزاب در کمیته‌ی برگزارکننده‌ی کنگره، پژاک نتوانست در میان احزاب و گروههای ایرانی، رأی کسب کند و به کمیته راه یابد، اما پ‌ک‌ک که خودهمه‌کاره‌ی کنگره است، بلافاصله این تعداد را به ۶ افزایش داد و یک عضو پژاک را بدون هیچگونه هماهنگی و انتخاباتی، به درون کمیته هدایت کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *