۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • منطقه آزاد تجاری سردشت در لایحه دولت گنجانده شده است

منطقه آزاد تجاری سردشت در لایحه دولت گنجانده شده است

  • ۹ شهریور ۱۳۹۵
  • ۳۸۶ بازدید
  • ۰
 نماینده مردم سردشت و پیرانشهر گفت: منطقه آزاد تجاری، صنعتی و گردشگری صلح سردشت در لایحه دولت گنجانده شده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : «رسول خضری» در آیین کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی سردشت گفت : شهرستان سردشت دارای پتانسیلهای بالقوه در امر تجارت و گردشگری است و می تواند به یکی از قطب های مهم تجارت، صنعت و گردشگری تبدیل شود.
رسول خضری افزود : شهر سردشت به واسطه بمباران شیمیایی و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی در طول جنگ تحمیلی توسط ایادی استکبار جهانی،  نماد مظلومیت کشور و سند زنده ای از جنایات غرب علیه ایران اسلامی است به همین دلیل پسوند صلح را برای آن انتخاب کردیم تا به جهانیان نشان دهیم با وجود مظلومیت و ستم های روا داشته شده بر مردم این دیار ما خواهان صلح هستیم و برخلاف آنان که مرگ را به انسانها و مردم سردشت تحمیل کردند ما جهانی سراسر صلح برای جهانیان می خواهیم.
وی در خصوص رسمی شدن مرز کیله هم اذعان کرد : در دیدار اخیر با رئیس مجلس عراق در تهران خواستار رسمی شدن مرز کیله عراق شدیم و وی هم بر  تلاش مجلس عراق برای کمک به حل تسریع  درموارد قانونی این موضوع قول مساعد داد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای  با اشاره به وضعیت معیشتی مرزنشینان نیز تاکید کرد : امنیت پایدار در کشور به برکت نیروهای نظامی و همکاری مرزنشینان حاصل شده است و امنیت شهرهای عمقی مرهون این تعامل و مرزداری است. کولبری در مناطق مرزی از منویات رهبری است. باید برای اشتغال مرزنشینان تدابیری اندیشیده شود. وجود صنایع تبدیلی و صنایع پایین دست پتروشیمی می تواند به حل این مشکل کمک کند. معیشت، اقتصاد و اشتغال پایدار ضامن امنیت پایدار در منطقه است.
خضری با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی نیز گفت : رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی برای اختصاص اعتبار به منظور اصلاح و بهبود جاده های سردشت- مهاباد، سردشت بانه و سردشت کیله قول مساعد داد که آن را تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم چرا که معتقدیم ایجاد زیرساختهایی چون راههای مناسب به اقتصاد و صنعت توریسم شهرستان سردشت کمک خواهد کرد.
وی هم چنین  اظهار داشت ۸ سال عقب ماندگی از از توسعه و قرار گرفتن در پایین ترین سطع توسعه باید توسط دولت جبران شود. شهرستان سردشت در بخش حمل و نقل جاده ای و گردشگری  دارای مشکلات اساسی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین