۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ممنوعیت استفاده از نامهای کردی یکبار دیگر زمینه ی جولان گروهک های تروریستی را فراهم کرد.

ممنوعیت استفاده از نامهای کردی یکبار دیگر زمینه ی جولان گروهک های تروریستی را فراهم کرد.

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۱

 

ممنوعیت استفاده از نام های کُردی در نام گذاری  برخی از مراکز صنفی زمینه لازم را برای گروههای تروریستی مانند پژاک، کومله و دموکرات فراهم کرده است تا با انتشار فراخوانها و اعلامیه هایی خواستار به آشوب کشیده شدن شهر ارومیه و درگرفتن نزاع قومی شوند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: ممنوعیت ضمنی و نانوشته استفاده از نام های کردی در سردر معازه ها یکی دیگر از سیاست های سلیقه ای و جهت دار مدیران استانی در ارومیه بود تا جایی باعث اعتراض نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی نیز شد.
از سوی دیگر یکی از اعضای باند منتصب به قاضی پور دیگر نماینده این شهر در مجلس، اعلام کرده است که استانداری آ.غ قصد دارد، ۲۰۰۰ نام پان ترکیستی بر اماکن جغرافیایی استان انتخاب کند. هادی بهادری معاون عمرانی استاندار از نزدیکان قاضی پور که با اعمال نفوذ وی به این سمت رسیده است، این صحبت ها را در حالی مطرح کرد که هم اکنون دهها تابلو به زبان آذری- فارسی در سطح شهر نصب شده است و شایعه ای در مورد وجود یک بخش نامه ضد کردی از سوی شهرداری در سراسر کردستان پیچیده است. بر اساس این شایعه شهرداری ارومیه اقدام به جمع آوری تابلوهایی با نام های کردی و به همین بهانه نام های ایرانی – فارسی می کند.
عابد فتاحی نماینده ارومیه در اظهارات خود گفته است که نام های فارسی مانند “زاگروس و دیار” نیز به بهانه کردی بودن حذف شده اند.
نخبگان محلی آذری تمایلی به مشارکت دادن کردها در ساختار سیاسی- ادرای این استان “چندفرهنگی” نداشته و با اعمال روش های مختلفی کردها از مشارکت در “تعیین سرنوشت” خود محروم کرده است این در حالییست بیش از نیمی از مردم این استان از کردها تشکیل می شوند.این موضوع نیز زمینه لازم را برای گروههای تروریستی مانند پژاک، کومله و دموکرات فراهم کرده است تا با انتشار فراخوانها و اعلامیه هایی خواستار به آشوب کشیده شدن شهر ارومیه و درگرفتن نزاع قومی شوند.
سران پان ترک و پان کرد، در گذشته زیر نظر صدام حسین و با مرکزیتی واحد فعالیت های خود را آغاز کردند. محمدتقی زهتابی و قاسملو از کسانی هستند که خدمت به بیگانه جهت به آشوب کشیدن مملکت را به سیاست منطقه ای وارد کردند.

 

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. شما بهتر هست لحن نوشته خود را تغییر دهید. کجا نصف استان کورد شد؟
    اسامی مغازه ربطی به شهردار ندارد و در چند مورد نیز این مضوع تاکید شده هست. اسامی هستند که با خود ار معنایی خاصص دارند مثل فرات و زاگروس و .. که شمایی که اداعای مبارزه با تروریست را دارید خوب به مفهوم این اسم ها آشنا هستید یا باید باشید.
    اورمیه و استان آذربایجان غربی جایی برای کوردها نیست مهاجر تابع میزبان باید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین