۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ملاقات رودرو و بدون واسطه زندانی معروف گروهک تروریستی #پژاک، حبیب اله لطیفی با حجت الاسلام رئیسی

ملاقات رودرو و بدون واسطه زندانی معروف گروهک تروریستی #پژاک، حبیب اله لطیفی با حجت الاسلام رئیسی

  • ۶ شهریور ۱۳۹۸
  • ۳۴۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، هفته گذشته رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران میهمان مردم کردستان بود، کردستانی که گروهک های تروریستی تلاش زیادی کرده اند تا با ناامن کردن این منطقه، بین مردم کرد و مسئولان نظام، فاصله ایجاد کنند، تلاشی که تا به امروز ناموفق بوده است.

در جریان دیدار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با مردم انقلابی استان کردستان، خبری بیشتر تحت الشعاع این سفر قرار گرفت و آن هم دیدار صمیمی و رودروی رئیس قوه قضائیه با زندانیان بند امنیتی سنندج بود.

اتفاقی کم سابقه که با سکوت خبری رسانه های معاند همراه بود چرا که این اتفاق، به مذاق گروهکهای کردی خوش نمی آمد و بهتر بود سانسور شود!

بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از بند زندانیان امنیتی کردستان، که با سانسور رسانه های گروهکهای تروریستی کردی همراه شد، در جریان سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به استان کردستان اتفاق افتاد.

بازدید از زندان مرکزی سنندج، تنها مراجعه به بخش اداری و بازرسی اداری نبود، بلکه ایشان، در اقدامی غیرمنتظره، مستقیما به داخل سلول های زندان رفته و از نزدیک و رودرو، به حرف های زندانیان گوش داد، در بین بازدید از بخش های زندان، حضور در بند زندانیان امنیتی و برخی مجرمین بزه های اجتماعی از همه جالب توجه تر بود.

حضور عالی ترین مقام قضایی کشور، در بین زندانیانی که بالاترین مقامی که در طول دوره بازداشت به خود دیده اند، بازجو و بازپرس و قاضی و نهایتا رئیس بند زندان و اگر خیلی هم خوش شانس بوده باشند، رئیس زندان را هم ملاقات می کردند، نکته بسیار مهمی بود.

آیت الله رئیسی در فضایی بسیار صمیمی، در بین زندانیان و حتی داخل بندها حضور یافتند و بدون واسطه با زندانیان گفتگو کرده و حرف های آنها را شنیدند، دستوراتی برای بهبود وضعیت زندانیان و برخی تسهیلات و حقوق زندانی هم صادر کردند.

اما در این بین یک اتفاق نادر باعث بهت و حیرت دیگر زندانیان شد، آنهم ملاقات رودرو و بدون واسطه عالی ترین مقام قضایی کشور با زندانیان امنیتی کردستان بود.

این رویداد برای یک زندانی آنهم در بند امنیتی، بسیار غیر منتظره است.

از همه مهم تر، مواجهه زندانی معروف سنندجی، حبیب الله لطیفی که جزء زندانیان امنیتی شناخته شده است، با آیت الله رئیسی بود، اتفاقی که حتی باعث حیرت این زندانی امنیتی هم شده بود.

فردی که بارها اخبار مربوط به او در رسانه های خارجی و کردی، منتشر شده است، توانسته بود، بلا واسطه در مقابل رئیس دستگاه قضا ایستاده و مطالبات خود و دیگر هم بندانش را بیان کند.

قطعا این خاطره خوش به عنوان یک رویداد تاریخی برای مردم کردستان و دغدغه مندان حقوق زندانیان و خصوصا خانواده های زندانیان و از همه مهم تر خود زندانی ثبت و ضبط خواهد شد.

حبیب الله لطیفی نباید فراموش کند همان رسانه هایی که با استفاده از نام او، برای خود خوراک تبلیغاتی مهیا می کنند، امروز در خصوص این دیدار رودرو سکوت کرده و حاضر به انتشار این خبر نشدند و این موضوع قابل تامل است.

اما برای آن دسته از خوانندگانی که در جریان این پرونده نیستند توضیحاتی در خصوص این فرد و جرم او ارائه می دهیم.

حبیب الله لطیفی زندانی امنیتی محکوم به اعدام، روز اول آبان ماه سال ۱۳۸۶ بازداشت شد.

اتهام او، بمب گذاری، ارتباط با گروهک پژاک، دست داشتن در انفجارهای صوتی در میدان آزادی سنندج در سال ۱۳۸۶، بمب گذاری در خودروی دادستان سنندج و نیز حمله به پاسگاه سنندج است.

وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از سوی دادگاه به اعدام محکوم شد.

پرونده این شخص یکی از پرونده های پرسروصدا در بین رسانه های ضد انقلاب است و روزی نیست که گروهکها خبری در این ارتباط منتشر نکنند.

امثال حبیب الله لطیفی باید بدانند که در کشورهای استعمارگر و غربی، به هیچ عنوان عالی ترین مقام های کشور با زندانیان امنیتی دیدار نمی کنند و این اتفاق فقط در کشوری همچون ایران می افتد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین