۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مقام سوری نسبت به توافق با کردها ابراز امیدواری کرد

مقام سوری نسبت به توافق با کردها ابراز امیدواری کرد

  • ۲۵ دی ۱۳۹۷
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

 ایمن سوسان’ معاون وزیر خارجه سوریه در نشست خبری در دمشق با اشاره به حمایت دولت از مذاکره با گروه‌های کرد سوری اظهار امیدواری کرده است که این گفتگوها به یک توافق سیاسی بین دو طرف منجر شود.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از شبکه خبری ‘اسکای نیوز’، سوسان گفت که برخی از خواسته‌های گروه های کرد سوری تا زمانی که آنها به وحدت سوریه پایبند باشند، قابل پذیرش است.
این مقام سوری با اشاره به آمادگی دمشق برای همکاری با نماینده سازمان ملل در سوریه افزود: دمشق منتظر حضور ‘جیر پیدرسون’ نماینده جدید سازمان ملل در دمشق است.
گیر پیدرسون دیپلمات نروژی و چهارمین نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه است که در ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی از سوی سازمان ملل متحد به عنوان نماینده این سازمان در امور سوریه معرفی شد.
وی قرار است امروز وارد دمشق شود.
به گزارش اسکای نیوز کردها به دنبال میانجیگری روسیه برای مذاکره با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هستند تا بتوانند در شرایطی که نیروهای ایالات متحده آمریکا سوریه را ترک می کنند، خلاء ناشی از خروج نیروهای آمریکایی را پر کنند.
هدف اصلی کردها جلوگیری از حمله ترکیه به آن هاست که کردها را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند.
بنا براین گزارش، چنانچه توافق میان کردها و دولت سوریه صورت بگیرد دو منطقه بزرگی که طی هشت سال جنگ از یکدیگر جدا شده بودند، – به جز شمال غربی سوریه که تحت کنترل مخالفان دولت سوریه و کردهاست – بار دیگر به هم می پیوندند.
پیش از این ‘ریدور خلیل’ از مسئولان ارشد نیروهای کرد در شمال سوریه در ماه گذشته اعلام کرد: راهی جز رسیدن به توافق با دولت سوریه نداریم .
خلیل با اشاره به مذاکراتشان با دمشق برای رسیدن به راه حل نهایی در منبج و نتیجه بخش بودن این مذاکرات افزود: می توان تجربه منبج را به دیگر مناطق سوریه تعمیم داد.
در همین راستا منابع کردی اعلام کردند: هر گونه توافق با دولت سوریه موجب می شود مرزهای شمالی سوریه به دولت این کشور باز گردند و نیروهای کرد در مناطق خودشان باقی بمانند.
سوریه از اسفند ۱۳۸۹ درگیر بحران ناشی از اقدامات تروریستی گروه های مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین