۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معضل میان ترکیه و کردهای سوریه عملیات نظامی پ.ک.ک است

معضل میان ترکیه و کردهای سوریه عملیات نظامی پ.ک.ک است

  • ۹ اسفند ۱۳۹۶
  • ۳۵۴ بازدید
  • ۰

آرون استین می گوید برای این که تنش میان ترکیه و کردهای سوریه پایان یابد باید عامل اصلی آن که همان عملیات های نظامی پ.ک.ک در ترکیه است حل و فصل شود.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از کردپرس ، آرون استین پژوهشگر مسائل خاورمیانه در اندیشکده شورای آتلانتیک اختلافات میان ترکیه، آمریکا و کردهای سوریه را پیچیده می داند اما معتقد است تنش اصلی میان ترکیه و کردهای سوریه به عملیات های نظامی پ.ک.ک در ترکیه باز می گردد و اگر این موضوع حل و فصل شود مشکل ترکیه و کردهای سوریه قابل حل است.

آرون استین در یادداشت خود در سایت تحلیلی وار آن د روک نوشت: مشکلات شمال سوریه میان ترکیه و کردها زمانی قابل حل است که مشکل بزرگ تر که همان مسئله کردها در ترکیه است حل و فصل شود.

وی افزود: ترکیه و ypg اهدافی در سوریه دارند که حاضر نیستند از آن دست بردارند اما هدف آمریکا فقط یک چیز است و آن نیاز به کمک کردها برای حفظ مناطق بازپس گرفته شده از داعش است و این مسئله دلیل اصلی دخالت آمریکا در سوریه بود.

آرون استین معتقد است همه این مشکلات و اختلافات میان ترکیه و کردهای سوریه که آمریکا نیز درگیر آن است به عملیات های نظامی پ.ک.ک در ترکیه باز می گردد و تا این مسئله حل نشود مسئله بغرنج در شمال سوریه میان ترکیه- کردها از یک سو و آمریکا – ترکیه از سوی دیگر حل نمی شود اما مشکل اینجاست که آمریکا انتخاب های زیادی در این مورد ندارد.

به باور این کارشناس مسائل سیاسی، آمریکا می تواند از طریق نیروهای کرد سوریه پ.ک.ک را وادار به قطع حملات پ.ک.ک در ترکیه کند که علت اصلی عملیات ترکیه در سوریه علیه کردها است. وی بر این باور است آمریکا باید به پ.ک.ک از طریق نیروهای کرد یا ypg برای قطع عملیات های این گروه کُرد ترکیه فشار وارد کند. آرون استین می گوید آمریکا باید از طریق ypg پ.ک.ک را وادار به اعلام آتش بس یکجانبه کند و یا حداقل از شروع دوباره عملیات ها در ترکیه با توجه به تمام شدن زمستان خودداری کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین