۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون نخست وزیر ترکیه: حزب دموکراتیک خلقها پیروز انتخابات ترکیه است

معاون نخست وزیر ترکیه: حزب دموکراتیک خلقها پیروز انتخابات ترکیه است

  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰

بلنت آرینچ، از اعضای ارشد حزب حاکم عدالت و توسعه، کُردها و حزب دموکراتیک خلقها را پیروز انتخابات پارلمانی دیروز ترکیه خواند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، بولنت آرنج، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: این سخنانی که عنوان می کنم به عنوان معاون نخست وزیر و سخنگوی حکومت ترکیه نیست. به عنوان کسی که موسس حزب عدالت و توسعه هست و ۱۳ سال پیروزی حزب را به چشم دیده ام دلم می خواست در شبی که از عرصه فعالیت سیاسی کناره گیری می کنم با پیروزی بزرگ حزب متبوعم خداحافظی کنم ولی نتایج این گونه رقم نخورد. دیگر حزب عدالت و توسعه نخواهد توانست یک جانبه حکومت تشکیل دهد. نتایج واضح است. تنها می توانم بگویم بسیار ناراحت هستم.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: باید قبول کنیم که این انتخابات یک پیروزی برای حزب دموکراتیک خلق ها است. درصد بالایی از انتظارات را کسب کرده و تعداد زیادی نماینده به پارلمان فرستادند. تمام نتایج به دست آمده در انتخابات به ما پیروزی حزب دموکراتیک خلق ها را نشان داد. حزب حرکت ملی و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه پیروز انتخابات نبودند. هرچند حزب عدالت و توسعه به عنوان حزب اول انتخابات بوده است و اکثر استان ها نماینده خواهد داشت ولی این حزب، حزبی بود که به اقتدار عادت کرده بود. قسمت نبود این حزب که ۳ دوره تشکیل حکومت داده بود این بار هم حکومت تشکیل دهد. ولی نباید فراموش کرد جوانمرد از جایی که افتاد بلند می شود.
معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: همه برای این که حزب عدالت و توسعه را از اقتدار ساقط کنند از حزب دموکراتیک خلق ها استفاده کردند. حزب دموکراتیک خلق ها یک پروژه بود. حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از درصدی از آراء خود به نفع حزب دموکراتیک خلق ها چشم پوشی کرد تا این حزب به پارلمان راه یابد. از این به بعد باید در خصوص خلع سلاح پ.ک.ک تصمیمات جدی و فوری صورت گیرد. روند مذاکرات صلح بدون کوچکترین وقفه ای در چارچوب دولتی باید به کار خود ادامه دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *