۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون نخست وزیر ترکیه: تشکیل مناطق کردی در سوریه برای آینده خاورمیانه مصیبت بار خواهد بود

معاون نخست وزیر ترکیه: تشکیل مناطق کردی در سوریه برای آینده خاورمیانه مصیبت بار خواهد بود

  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۴۵ بازدید
  • ۰

نومان کورتولموش در یک برنامه تلویزیونی به بررسی تحولات سوریه پرداخته و اعلام کرد که ترکیه تشکیل منطقه کردی در سوریه را به هیچ عنوان نمی پذیرد چرا که این مسئله برای آینده خاورمیانه مصیبت بار خواهد بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه با شرکت در یک برنامه زنده تلویزیونی، به بررسی تحولات اخیر سوریه پرداخته و در خصوص احتمال ورود نیروهای زمینی ارتش ترکیه به سوریه گفت: ما در حال حاضر از تمامیت ارضی سوریه ای حمایت می کنیم که تکه تکه شده است. همان گونه که از تمامیت ارضی عراق حمایت می کنیم، خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه نیز هستیم. ما به هیچ عنوان قصد افزایش تنش ها در سوریه و یا تاثیر گذاشتن بر بخشی از این سرزمین را نداریم. ما در سوریه به وجود آمدن منطقه کردی، منطقه عربی، منطقه مسیحی و … را به هیچ عنوان نمی پذیریم. به وجود آمدن چنین وضعیتی در سوریه برای آینده این کشور و آینده منطقه مصیبت بزرگی خواهد بود و یک درگیری بزرگ را دامن خواهد زد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: جنگ نیابتی در سوریه به جایی رسیده است که کوچکترین تحول در داخل این کشور امنیت ملی ترکیه به حساب آمده و امنیت این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. اولویت ما دفاع از حاکمیت و امنیت ترکیه است. هر تهدیدی که این کشور را متوجه خود کند با شدیدترین عکس العمل ها روبه رو خواهد شد. ما خود را آماده مقابله با هر تهدیدی کرده ایم. ما در آماده باش کامل هستیم.
کورتولموش در ادامه سخنان خود به بررسی تحولات داخل ترکیه نیز پرداخته و عنوان کرده است: وجود حزب دموکراتیک خلق ها برای دموکراسی ترکیه مهم بوده و یک شانس برای این کشور است. همانگونه که رئیس جمهور محترم نیز عنوان کرده است ساختارهای امنیتی ترکیه اگر لازم باشد دیدارهای خود با امرالی را ادامه خواهند داد اما چیزی که در این خصوص مهم است وارد کردن تمام بخش های جامعه ترکیه در داخل روند است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین