۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون حزب مطالبه آزاد: کردهای ترکیه نباید از اسلام دور شوند/ پ.ک.ک در تلاش برای لائیک کردن کردستان ترکیه است

معاون حزب مطالبه آزاد: کردهای ترکیه نباید از اسلام دور شوند/ پ.ک.ک در تلاش برای لائیک کردن کردستان ترکیه است

  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۰۰ بازدید
  • ۰

حسین ییلماز، معاون حزب مطالبه آزاد (هوداپار) درسخنانی اعلام کرد که اداره منطقه کردنشین ترکیه به دست حزبی (حزب دموکراتیک خلق ها) که از ایدئولوژی های پ.ک.ک تغذیه کرده است را درست نمی دانیم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، حسین ییلماز، معاون حزب مطالبه آزاد (هوداپار) در گفتگو با Rudaw، اعلام کرد: با حزب دموکراتیک خلق ها در چند مسئله مشترک هستیم. این اشتراکات عبارتست از: پذیرش زندگی کردهای ترکیه با باورها و اندیشه های خود در درون سرزمین مشترک با ترک ها، تلاش برای تامین آینده آن ها ودرنهایت کوشش برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و … کردها.
وی افزود: اداره منطقه کردنشین ترکیه برای ما اهیمت های فراوانی دارد. کردها خواهان زندگی با عرف و عادت هایی هستند که مطابق با تعالیم اسلامی باشد. مردم کرد اول از همه مسلمان هستند. بنابراین تعالیم اسلامی باید در مناطق کردنشین پیاده شود. نباید مناطق کردنشین از اسلام دور شود. کردها همانگونه که آینده خود را تامین خواهند کرد باید آینده باورها و اندیشه های اسلامی خود را نیز زنده نگه دارند. اداره منطقه کردنشین ترکیه به دست حزبی (حزب دموکراتیک خلق ها) که از ایدئولوژی های پ.ک.ک تغذیه کرده است را درست نمی دانیم.
حسین ییلمازدر ادامه اظهارات خود گفت: ما یک جنبش سیاسی هستیم که هدفمان این است کردهای دیندار ترکیه را میان معادلات و معاملات دولت – پ.ک.ک تنها رها نکنیم. با اقدامات مهم و قدم های محکم در حال پیشروی در منطقه کردنشین ترکیه هستیم. توافق پ.ک.ک با دولت ترکیه تلاش برای لائیک کردن کردهای این کشور است. دولت در روند مذاکرات صلح به نوعی رفتار کرده است که پ.ک.ک را وکیل تمام کردهای ترکیه معرفی کرده است. ما نیز به عنوان نماینده سیاسی کردهای ترکیه خواسته هایی داریم که حکومت ترکیه باید آنان را در نظر بگیرد. تلاش خواهیم کرد با فرستادن نمایندگان مستقلمان به مجلس ترکیه با تغییر قانون اساسی این کشور خواسته های خود را در قانون اساسی جدید جای دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین