۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مصطفی مسلم، برادر صالح مسلم: این PKK بود که PYD را در سوریه تأسیس کرد

مصطفی مسلم، برادر صالح مسلم: این PKK بود که PYD را در سوریه تأسیس کرد

  • ۴ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۷۲ بازدید
  • ۰

PKK در میان گروه های شبه نظامی عمدۀ کرد جایگاه کلیدی را دارا است. PKK در سوریه PYD را تأسیس کرد و YPG نیز جناح نظامی PYD است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از دیلی صباح، برادر رئیس مشترک حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در مصاحبه ای با آژانس خبری آناتولی در استان غازی عنتاب ترکیه، گفت حزب کارگران کردستان (PKK) بود که حزب PYD را تأسیس کرد.
مصطفی مسلم، شخصیت دانشگاهی ۶۰ ساله ای که در دانشکدۀ الهیات دانشگاه زهرا در استان غازی عنتاب مشغول به کار است، برادر صالح مسلم رئیس مشترک PYD است که با وی قطع رابطه کرده است.
ترکیه PYD را شاخه ای از PKK می داند. مصطفی مسلم دربارۀ ساختار گروه های شبه نظامی عمدۀ کرد گفت PKK در این ساختار جایگاه کلیدی را دارا است.
وی گفت: «ساختار اصلی حاضر در شمال سوریه PKK است. PYD و یگان های مدافع خلق (YPG) زیر شاخه های PKK هستند. PKK شاخۀ PYD را تأسیس کرد و YPG نیز جناح نظامی PYD است.»
به گفتۀ وی PYD تنها نمایندۀ ۱۰ درصد از کرد های سوریه است. همچنین اضافه کرد که در مناطق کردی این کشور جنگ زده دموکراسی وجود ندارد.
مسلم گفت: «دلیل قدرت PYD اسلحه های این حزب است. آنها کسانی را که مخالفشان باشند دستگیر می کنند و عقاید متفاوت را نمی پذیرند.»
وی خاطر نشان کرد که به رغم وجود ۱۵ حزب سیاسی در شمال سوریه، PYD تنها حزب مشروع و نمایندۀ کرد ها در عرصۀ بین المللی به شمار می رود. به باور او چشم انداز یک حکومت کردی مستقل در شمال سوریه محتمل به نظر نمی رسد.
مسلم دربارۀ مسیر برادرش در پیوستن به حزبی که با گروه PKK مرتبط است، گفت برادرش پیشتر برای تحصیل به استانبول آمد و سپس برای کار به عربستان سعودی رفت. پس از ۱۰ سال کار در عربستان به سوریه باز گشت. در این زمان بود که وی شروع به فعالیت با چپ گرا ها و ملی گرا ها در کشور خودمان کرد.
مصطفی مسلم نیز چندین سال در عربستان سعودی تحصیل و کار کرده است. او بعداً توسط برادر خودش صالح مسلم که اینک رئیس مشترک PYD است، از روژاوا در شمال سوریه اخراج شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین