۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مصاحبه مطبوعاتی مشترک ظریف – چاووش اوغلو: امنیت ترکیه را امنیت خود می دانیم/ توریست های ایرانی به ترکیه بازمی گردند

مصاحبه مطبوعاتی مشترک ظریف – چاووش اوغلو: امنیت ترکیه را امنیت خود می دانیم/ توریست های ایرانی به ترکیه بازمی گردند

  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
  • ۲۸۹ بازدید
  • ۰

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با همتای ترک خود گفت: امنیت ترکیه را امنیت خودمان می دانیم. وی همچنین اشاره کرد که بزودی توریست های ایرانی به ترکیه بازخواهند گشت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از شبکه تلویزیونی NTV ترکیه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به آنکارا سفر کرده است پس از دیدار با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با وی حضور یافته و  اعلام کرد: روابطمان با ترکیه در سایه اراده سیاسی پیش خواهد رفت. ما آماده اتصال خطوط لوله انرژی و گاز طبیعی به اروپا از طریق ترکیه هستیم. امنیت ترکیه را به عنوان امنیت خود می بینیم. مبارزاتمان با ترور و افراطی گری با ترکیه مشترک است. بعد از کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه در زمینه توریسم ایران – ترکیه برخی تورهای مسافرتی تعطیل شده است. برخی آژانس های مسافرتی مشکلاتی دارند. در حال حل تمام مشکلات موجود هستیم. تورها دوباره باز شده و توریست های ایرانی به ترکیه خواهند آمد.

ظریف در خصوص سوریه نیز تاکید کرد: تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شده و آینده این کشور را ملت سوریه تعیین کنند. همکاری ترکیه و روسیه در این خصوص را تایید کرده و از آن خرسند هستیم.

مولود چاووش اوغلو نیز در این مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرده است: در دیدار با وزیر خارجه ایران در خصوص مسائل منطقه ای و مقوله انرژی گفتگو کردیم. خواستار خریداری گاز طبیعی بیشتر از ایران هستیم. قیمت ها را بررسی کردیم. هدفمان رسیدن به ۳۰ میلیارد دلار حجم تجاری با ایران است.

وی در ادامه سخنان خود به استرداد فتح الله گولن، رئیس جماعت گولن نیز اشاره کرده و افزود: از آمریکا نشانه های مثبتی در خصوص استرداد گولن به ترکیه دیده شده است. وزارت دادگستری آمریکا یک هیئت در این خصوص در تاریخ ۲۴ – ۲۳ آگوست به ترکیه اعزام خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین