۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مسکو: ترکیه سیاست کشتار کُردها را متوقف کند

مسکو: ترکیه سیاست کشتار کُردها را متوقف کند

  • ۳ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۲۰ بازدید
  • ۲

دولت روسیه با انتقاد از عملیات نظامی ارتش ترکیه تروریست های پ‌ک‌ک، تأکید کرد دولت آنکارا سیاست سرکوب کُردها را پایان دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از دولت آنکارا خواست آنچه، که سیاست «کشتار» و تسویه حساب با کُردها در جنوب شرقی ترکیه خوانده شده را متوقف کند.

زاخارووا در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: «مسکو از آکادمی‌هایی که از اقدام دولت ترکیه به عملیات نظامی خصمانه علیه کُردها در جنوب شرقی این کشور انتقاد می‌کنند، حمایت می‌کند.»

اقدامات خشونت‎آمیز در ترکیه در اواسط سال ۲۰۱۵ در پی عملیات نظامی ارتش این کشور علیه تروریست های پ‌ک‌ک افزایش یافته است.

طبق این گزارش، جمعه گذشته، رسانه‌های خبری ترکیه گزارش دادند که ۱۲ نفر از دانشگاهیان این کشور بازداشت شده و دادستانی تشکیل پرونده علیه آنها به اتهام اهانت به دولت و مشارکت در تبلیغ به نفع «سازمان تروریستی» را مورد بررسی قرار داده است.

رسانه‌های خبری تصریح کردند که این افراد با امضای بیانیه‌ای خطاب به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، از عملیات جاری ارتش در مناطق کردنشین انتقاد کرده بودند.

سیاست دولت آنکارا در سرکوب و بازداشت کُردهای ترکیه همچنین انتقاد حزب «چب» آلمان را برانگیخته است. سخنگوی سیاست خارجی حزب چپ آلمان، دولت متبوعش را شریک جرم دولت اردوغان در نقض حقوق بشر خوانده و تصریح کرده است است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از آنجایی که به دلیل مسئله پناهندگان به نقض حقوق بشر از طرف آنکارا علیه کردها توجهی نمی‌کند همدست ترکیه است.

منتقدان اردوغان بازداشت‌های اخیر را باعث تشدید نگرانی در این مورد دانسته‌اند که دولت تحت رهبری حزب اسلامگرای «عدالت و توسعه» ممکن است در حال حرکت در مسیر تضعیف و در نهایت، نابودی دموکراسی در ترکیه باشد.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. همین مونده روسیه درس حقوق بشر بده به دنیا!!!!!

  2. این واقعیته ترکیه بافرستادن ارتش وتانک وتوپ به شهرهای کردنشین وکشتار کودکان وزنان و همچنین باعث اوارگی ۱۵۰۰۰۰۰ کردشده است حالا اگردرایران یک تانک بره تبریز عکس العمل اروپا وامریکا به نظرتون چیه???تمام دنیا ضدایران میشن اما ترکیه چون عضوناتو ومتحد اسراییل اشغالگره ازش چشم پوشی میشه اما درقران خداوند نابودی ظالمین راوعده داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین