۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان: پ.ک.ک تهدیدی که‌ مانع استقلال کردستان عراق است

مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان: پ.ک.ک تهدیدی که‌ مانع استقلال کردستان عراق است

  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
  • ۲۷۶ بازدید
  • ۱
هیمن هورامی مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان، با اشاره‌ به‌ اینکه‌ اقلیم کردستان با تهدیداتی در منطقه‌ روبروست، گفت که‌ پ.ک.ک یکی از تهدیداتی است که‌ مانع استقلال اقلیم کردستان عراق است.

به‌ گزارش انجمن بی تاوان  به‌ نقل از پایگاه‌ خبری کُردی زبان ملت، هیمن هورامی در میانه‌ نشستی که‌ با محوریت روابط بین‌الملل از سوی اتحادیه‌ نمایندگان پارلمان کردستان برگزارشده‌ بود گفت که‌ اقلیم کردستان عراق در میانه‌ تحولات منطقه‌ و تغییرات خاورمیانه‌ با تهدیدات مختلفی روبرو است.
وی افزود که‌ یکی از این تهدیدات وجود نیروهای مسلح از دیگر کشورها در اقلیم کردستان است.
مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان تأکید کرد که ‌حضور نیروهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان تهدیدی است که‌ مانع استقلال اقلیم کردستان عراق است.
وی همچنین گفت که‌ چندین طرح در مورد باز ترسیم نقشه‌ خاورمیانه‌ وجود دارد و اقلیم کردستان در این میان خواستار استقلال خود است.
هیمن هورامی همچنین گفت که‌ خطر گروه‌های تندرو ازجمله‌ داعش و القاعده‌ در منطقه‌ و علیه‌ اقلیم کردستان از بین نمی‌رود؛ چراکه‌ این‌گونه‌ گروه‌ها در هر مرحله‌ به‌صورت و ظاهر جدیدی سر برمی‌آورند.
وی همچنین پیش‌بینی کرد که‌ در ۵ سال آینده و پس از خروج نیروهای ابرقدرت‌ها از منطقه،‌ جنگ‌های مذهبی و طایفی شدیدی در منطقه‌ آغاز شود.
لازم به‌ ذکر است که‌ نیروهای پ.ک.ک پس از حمله‌ داعش به‌ مناطق کردنشین عراق، در سال ۲۰۱۴ میلادی، وارد این مناطق و به‌ویژه‌ شنگال شده‌ و به‌ نبرد با داعش پرداختند.
حضور این نیروها در شنگال موجب نارضایتی شدید حزب دمکرات و تشدید اختلافات پیشین میان دو حزب شده‌ و حزب دمکرات با متهم کردن پ.ک.ک به‌ تنش‌آفرینی در منطقه‌ خواستار خروج این نیروها از اقلیم و عراق شده‌ است.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. خبرفوری/خودکشی مشکوک هیمن قربانیان تفنگچی گروهک تروریستی کومله کمونیستی
    آکام نیوز:(به نقل از”وبسایت کومله منتقد۱)-نادر کیانی”از طریق یکی از منابع خبری در شمال عراق،باخبر شدیم،عصر (شنبه ۹ بهمن ماه۱۳۹۵)،هیمن قربانیان یکی از تفنگچیان گروهک تروریستی کومله، با شلیک اسلحه کلاشینکف به سمت خود،جانش را از دست داده است.
    نامبرده متولد سال ۱۳۶۶ و اهل حاجی آباد سنندج بود.
    هیمن قربانیان در اواخر سال۱۳۹۳ به گروهک کومله علیزاده،پیوسته بود و بیش از ۲ سال از عضویت او می گذشت.
    جزئیات این حادثه را که یکی از اعضای نزدیک به نامبرده ارسال کرده،به این ترتیب به اطلاع خوانندگان عزیز،می رسانیم؛
    نامبرده روز قبل از مرگش،در واحد آماده،نگهبان و پاسبخش بود و در زمان خودکشی نیز،در حال استراحت در اتاق شخصیش در واحد آماده بود که با اسلحه کلاشینکف به گردن خود شلیک می کند که پس از چندین ساعت،جسد بی جان همین قربانیان ساعت ۱۸:۰۰ به وقت عراق،توسط دوستانش در اتاقش کشف می شود.!
    نکته قابل تامل در این ماجرا این است که با وجود آنکه اتاق شخصی همین قربانیان در فاصله ۵۰ متری اتاق های کمیته مرکزی در مقر(ناوندی)واقع شده،و صدای شلیک نیز بصورت کاملا واضح به گوش اعضای کمیته مرکزی و عناصر گروه،رسیده،اما اعضاء و رهبری کومله،ساعاتی بعد متوجه مرگ او می شوند!!
    این موضوع شک و شهباتی را در خصوص این خودکشی بوجود آورده است به همین جهت،آسایش سلیمانیه در حال تحقیق و بازجویی از عناصر کومله و اعضای رهبری این گروه است.
    “نادر کیانی”
    http://www.komaleemontaghed1.blogfa.com

    http://www.akamnews.com
    telegram.me/akamnews آکام نیوز را در کانال خبری تلگرام نیز دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *