۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مسئول انجمن ژیانه وه ی ژینگه مهاباد: طرح سه شنبه های بدون خودرو در مهاباد در حال اجرا است

مسئول انجمن ژیانه وه ی ژینگه مهاباد: طرح سه شنبه های بدون خودرو در مهاباد در حال اجرا است

  • ۴ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰

مسئول انجمن ژیانه وه ی ژینگه مهاباد از اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در این شهرخبر داد.
«روناک خرمی» روز شنبه (۳بهمن ماه) در گفت وگو با خبرنگار کردپرس، ضمن اشاره به طرح سه شنبه های بدون خودرو به منظور عدم استفاده از خودروهای شخصی در گفت: یکی از عوامل آلودگی کلان شهرها خودروها هستند. ما هر روزه شاهد تردد ماشینهای تک سرنشین و فرسوده هستیم که موجب ترافیک سنگین و همچنین آلودگی هوا می شوند.
وی افزود: بنابراین این طرح در مهاباد به منظور جلب مشارکت مردمی برای کاهش آلودگی هوا و ترغیب مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر در حال انجام است.
مسئول انجمن ژیانه وه ی ژینگه مهاباد در ادامه به تشریح اقدامات این انجمن در راستای روز ۲۹ دی ماه، روز هوای پاک پرداخت و گفت: طی هماهنگی با فرمانداری، شورای اسلامی مهاباد، اداره ی محیط زیست، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱، مدارس ابتدایی دخترانه علی خسروی وهیئت امنایی دخترانه رضوان اقدامات شایان ذکری را به امید فرهنگ سازی در زمینه ی استفاده شهروندان مهابادی از وسایل نقلیه‌ی عمومی و پرهیز استفاده از خودروی شخصی تک سرنشین و نکشیدن سیگار در این روزاقداماتی را به انجام رساندیم.
وی افزود: همگام شدن بچه های مدرسه علی خسروی با پلیس راهنمایی و رانندگی و نشان دادن کارت قرمز به خودروهای تک سرنشین به شیوه ی نمادین و قرائت شعار (زمین پاک، هوای پاک حق ما بچه هاست) از دیگر برنامە های روزهوای پاک بود.
خرمی ادامه داد: بازدید از گلخانه با بچه های مدرسه ی رضوان در شیفت صبح، برگزاری مسابقه ی نقاشی با موضوع هوای پاک و اهدای جوایز به طرح های برگزیده از جانب انجمن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش فیلم با مضمون هوای پاک، قرائت میثاق نامه و طومار در زمینه ی حفظ هوای پاک از جانب بچه های کانون و ثبت اثر انگشت به عنوان امضای بچه ها از جمله فعالیت های انجمن ژیانه وه ی ژینگه در مهاباد بود.
وی در پایان گفت: همچنین با نصب بنردر چند نقطه شهر با مضمون (نقش من در حفظ هوای پاک چیست؟) و نصب تراکت بر روی شیشه های اتوبوسها و تاکسی های سطح شهر با پیام (هوای پاک= زندگی سالم) و (هوای پاک، آسمان آبی، زندگی سبز)، گامی دیگر در زمینه ی فرهنگ سازی برای حفظ و حمایت و احیای محیط زیست برداشته شد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین