۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • چند نکته در باره مرگ نامعلوم دختر مهابادی و حاشیه های آن

چند نکته در باره مرگ نامعلوم دختر مهابادی و حاشیه های آن

  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۸۰ بازدید
  • ۰

جو سازی و شایعه فراکنی در خصوص مرگ نامعلوم دختر مهابادی استراتژی نوین احزاب و گروهک های تروریستی نظیر پژاک برای  رهایی  از فروپاشی  فرقه شد ، اما با توجه به بیسوادی سران گروهک و عدم خرد سیاسی آنان تناقضاتی مشهود در این پروسه وجود دارد که از ماهیت ضد کُردی آنان پرده برداشت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: احزاب و گروهک های تروریستی مرگ  نامعلوم دختر مهابادی را سوژه ی تبلیغاتی قرار داده و در فضای مجازی با شایعه فراکنی و جوسازی اذهان عمومی را تشویش کرده اند. درحالیکه فریناز خسروانی کارمند هتل تارا به دلایل نامعلوم روز چهارشنبه خودش  از یکی از طبقات هتل در شهر مهاباد پرت و کشته شد ، ماف نیوز یکی از سایت های وابسته به احزاب تروریستی بلافاصله با انتشار خبری بدون سند و مدرک با این مضمون “دختر کُرد از ترس تجاوز مامور اطلاعاتی خودکشی کرد” زمینه جولان تروریست ها در فضای مجازی را محیا ساخته و احساسات جوانان کُرد را به بازی گرفت.

تناقضاتی مشهود و ملموس بر ادعای احزاب تروریستی مبنی بر مرگ دختر مهابادی وجود دارد که در ذیل به چند نمونه از آنان اشاره می شود

۱- خانواده دختر مهابادی نقشی در تهییج مردم و جوانان نداشته‌اند و آن‌ها بیشتر به پیگیری این مسأله از راه‌های قانونی تأکید دارند ،ولی تروریست ها در این موضوع کاسه ی داغ تر از آش شده اند.

۲- رسانه های تروریست مدعی هستند که فردی از نیروهای اطلاعاتی با همکاری هتل دار قصد تجاوز به مقتول را داشته ولی  «جعفر کتانی»فرماندار مهاباد  اعلام داشت : متهم پرونده حادثه هتل تارا شهرستان مهاباد که منجر به مرگ یکی از کارمندان بانو این هتل شد ساکن مهاباد نیست و به هیچ یک از نهادهای امنیتی و انتظامی کشور وابستگی ندارد.
وی افزود: این متهم که در بازداشت به سر می برد با نام مخفف «س.م.ه» کارمند شرکت تلاشگران اندیشه در تهران است.

۳- رسانه های احزاب تروریستی اذعان می نمایند که مقتول مورد تعرض قرار گرفته ، ولی  علی رضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اعلام داشت :بعضی مسایل دقیقا به حریم شخصی افراد برمی گردد ،مصلحت نمی دانیم آن را رسانه ای کنیم ،تنها می توانم بگویم ، بین مرحومه و فرد دستگیر شده درگیری رخ نداده ، طبق اعلام پزشکی قانونی تعرضی صورت نگرفته ، تنها صحبتی انجام شده است ، آنهم در حد آشنایی ،متهم که مدتی قبل از همسر خود جدا شده است درصدد بود از مرحومه برای ازدواج درخواست کند، منتهی مرحومه قصد خروج از اتاق را داشته که به دلیل سرعت در حرکت ،از پنجره سقوط کرده و فوت می کند. پیگیری ها در خصوص این پرونده به طور قانونی ادامه خواهد داشت . متهم هیچ ارتباط با هیچ نهاد امنیتی نداشته و تنها به دلیل فضاسازی های نادرست متاسفانه عده ای از شهروندان ناراحت از اتفاقی که رخ داده خود را به مقابل هتل رسانده و اقداماتی انجام دادند که صحیح و سنجیده نبود.

۴- تاکنون هیچ یک از کارمندان و کارکنان هتل مدعی از خودکشی  و یا تجاوز به مقتول را نداشته اند.

۵- علت و علل مرگ مقتول قبل از اعلام نظر نهادهای انتظامی ، قضایی و پژشکی قانونی  توسط احزاب بدون مدرک و سندی   اعلام گردید!

احراب و گروه های  فاشیسم  بدنبال فرصتی برای آشوب و اختشاش در کردستان هستند ، این احزاب توانستند با برانگیختن احساسات جوانان کُرد روز پنچشنبه ۱۷ اردبیشهت ماه تجمعی در برابر هتل برگزار کنند ، که در نهایت با به آتش کشیدن هتل به هدف شوم خود دست یافتند . اما آتش سوزی هتل بار دیگر بهانه ی شد تا در فضای مجازی با انتشار شایعاتی به این موضوع دامن بزنند. اخباری کذب و دروغ به منظور ملتهب کردن شرایط و نا آرام نشان دادن شرایط  که این رفتار بار دیگر پرده از ماهیت تروریستی آنان برداشت.

شایعاتی که  ماهیت ضد کُردی آنان را بر همگان هویدا ساخت. اخبار کذبی که در ذیل به چند نمونه از آنان اشاره می شود.

۱- احزاب مدعی شده اند که از سوی نیروی انتظامی تیراندازی صورت گرفته است ، در حالی که  هیچ تیراندزای توسط نیروهای انتظامی در برابر این گونه برخوردهای مردمی و تخریب ها  صورت نگرفت، ماموران  با روش های ضد اغتشاش سعی در مدیریت و متفرق کردن جوانان داشتند که با خویشتنداری تمام این موضوع انجام شد حتی وقتی هتل را آتش زدند و ماموران آتش نشانی خود را به محل رساندند ،احساسات مردم باز مانع حرکت خودروهای آتش نشانی شد و این ممانعت ها باعث افزایش تخریب شد .در این حادثه از سوی مردم اشیایی به سوی ماموران پرتاب شد که در این درگیری ها تعدادی از مردم و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی مجروح شدند .بلافاصله به بیمارستان مهاباد منتقل شدند ،اکثرا سرپایی درمان شدند ، دو مجروح مورد عمل جراحی قرار گرفتند که هم اکنون مراحل درمانی آنها ادامه دارد  دراین حادثه یک نفر از ناحیه چشم دچار جراحت شدید شده است.

۲- احزاب در رسانه ها مدعی شده اند که جنگ مسلحانه شروع شده و بسوی اداره اطلاعات و سپاه حمله  ی نظامی کرده اند، در حالی که هیچ یک از احزاب به طور رسمی و قانونی با صدور بیانیه ی اعلام جنگ نکرده و با شایعه فراکنی در شبکه اجتماعی به این موضوع دامن زده اند و مهمتر از همه هیچ گونه حمله و یا یورشی از سوی مردم بسوی اداره اطلاعات انجام نشده است که آنان چنین ادعای دارند.

۳-بسیاری از عکس‌هایی که در فضای مجازی از این حادثه منتشر شده واقعی نیست و به دیگر اتفاقات در سالهای دور و نزدیک تعلق دارند.

به هر حال شبکه های اجتماعی و رسانه های ابزاری برای ابراز قدرت تروریست ها شده است که هرز گاهی با فرصتی طلبی بدنبال آشوب و ناامنی در کردستان ایران هستند ، بیشتر تجمع کننده گان در مقابل هتل جوانان و نوجوان ۱۸ الی ۲۲ سال بودند که دچار احساسات  و هیچان شده بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین