۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مراد کارایلان خطاب به حزب دمکرات کردستان عراق/فتنه گری نکنید

مراد کارایلان خطاب به حزب دمکرات کردستان عراق/فتنه گری نکنید

  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۷۸ بازدید
  • ۰

عده ای از ما انتقاد کردند که ما این خط لوله را منفجر کردیم، من شخصا موضوع را پیگیری کردم، این خطوط لوله در منطقه ای بنام « هه زخ» قرار دارند که منطقه درگیری هستند ولی نیروهای ما دخل و تصرفی در آن نداشته اند بلکه با توطئه میت ترکیه این لوله ها منفجر شده اند.
سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :تیره تر شدن روابط حزب دمکرات کردستان عراق و حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک هر روز ابعاد تازه تری می یابد.
در تازه ترین تحرکات تبلیغاتی این دو حزب علیه همدیگر و در پی ادعای حزب دمکرات کردستان عراق برای تلاش طرفداران جنبش تغییر و پ.ک.ک در اقلیم برای انجام کودتا،‌یکی از مسئولین بلندپایه پ.ک.ک در واکنشی تند حزب دمکرات کردستان عراق را به فتنه گری متهم کرد و گفت:من از رسانه ها شنیدم گویا طرفداران پ.ک.ک و جنبش تغییر در شهرهای رانیه و قلعه دیزه در تلاش برای انقلاب هستند،‌یا اینکه می گویند پ.ک.ک می خواهد با بحران اقتصادی امنیت اقلیم را برهم بزند، برخی از برادران حزب دمکرات کردستان عراق در این خصوص با کنسولگریهای کشورهای در اربیل تشکیل جلسه داده اند، من به آنها می گویم اگر شما چنین اطلاعاتی دارید چرا به ما نمی گویید؟ لذا این تبلیغات دروغین و تنها برای فتنه گری است،اگر اسنادی هم دارید بهتر است آنها را افشاء کنید.

مرا کاریلان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک ذر خصوص منفجر کردن خطوط لوله نفتی اقلیم به ترکیه نیز می گوید: عده ای از ما انتقاد کردند که ما این خط لوله را منفجر کردیم، من شخصا موضوع را پیگیری کردم، این خطوط لوله در منطقه ای بنام « هه زخ» قرار دارند که منطقه درگیری هستند ولی نیروهای ما دخل و تصرفی در آن نداشته اند بلکه با توطئه میت ترکیه این لوله ها منفجر شده اند.
وی در خصوص اختلافات اقلیم نیز تاکید کرد پ.ک.ک قصد تعمیق بحرانها را ندارد بلکه می خواهد این بحرانها به شیوه منطقی حل و فصل گردند.

دولت ترکیه پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی می شناسد و به اعتقاد رهبران پ.ک.ک حزب دمکرات کردستان عراق به دلیل نزذیکی به دولت ترکیه سیاستهای همسو با این کشور را در خصوص این گروه پیروی می کند.
حزب دمکرات کردستان عراق نیز پ.ک.ک را به دخالت در امور داخلی اقلیم متهم کرده و خواهان خروج نیروهای این گروه از کردستان عراق شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین