۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مراد قاراییلان: در مذاکرات صلح؛ منتظر پیام عبدالله اوجالان هستیم/ حزب عدالت و توسعه بزرگترین حامی داعش است

مراد قاراییلان: در مذاکرات صلح؛ منتظر پیام عبدالله اوجالان هستیم/ حزب عدالت و توسعه بزرگترین حامی داعش است

  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۶۶ بازدید
  • ۰
یک عضو شورای رهبری پ.ک.ک در سخنانی اعلام کرد که حزبش برای ادامه مذاکرات صلح منتظر پیام اوجالان است. وی همچنین در مورد گروه تروریستی داعش تاکید کرد که ترکیه بزرگترین حامی داعش است.
به گزارش کردپرس به نقل از Kurdistan24، مراد قاراییلان از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی به ارزیابی روند مذاکرات پرداخته و عنوان کرد: در خصوص عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک دوباره سیاست به انزوا کشاندن وی از سوی دولت ترکیه پیش گرفته شده است که این می تواند تحولی خطرناک در روابط کردها و ترک ها باشد. بیش از یک ماه است که دیدار نمایندگان کردهای ترکیه با اوجالان متوقف شده است. از امرالی هیچ خبری منتشرنمی شود. سیاست انزوای اوجالان برای ما به معنی پیام جنگ است. حزب عدالت و توسعه آتش بس را نقض کرده است و در بسیاری از نقاط مرزی در حال تحرکات نظامی است که تمام این ها به معنی ایجاد زمینه درگیری می باشد.
عضو ارشد پ.ک.ک در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: روند مذاکرات را از نزدیک دنبال می کنیم. اجازه هیچ گونه فتنه ای را نخواهیم داد. هنوز آتش بس یک جانبه را رعایت می کنیم. ما منتظر پیام عبدالله اوجالان هستیم. همه باید بدانند که تحمل هر چیزی حد و مرزهایی دارد.
وی گفت: بیانیه مشترک کاخ دلمه باغچه و بعد از آن پیام تاریخی عبدالله اوجالان و حضور پرشکوه کردهای ترکیه در نوروز ۲۰۱۵ در دیاربکر باعث شده بود حرکت های سیاسی کرد ترکیه تقویت پیدا کنند. تمام نهادهای دموکراتیک، چپ، سوسیالیست و طرفداران صلح در حال گرایش به سمت حزب دموکراتیک خلق ها بودند که این موضوع برای حزب عدالت و توسعه گران تمام می شد. پیام نوروزی عبدالله اوجالان طرح های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را برای انتخابات پارلمان ترکیه بر هم زد و این موضوع باعث شد تا رئیس جمهور ترکیه در روند مذاکرات صلح دخالت کند. حزب عدالت و توسعه ذهنیت حل و فصل را ندارد به همین دلیل انتخابات پارلمان ترکیه یک انتخاب میان دیکتاتور – جنگ و دموکراسی خواهد بود.
قاراییلان  افزود: مقاومتی که کردها در مقابل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از خود نشان دادند تصور غلط شکست ناپذیری این گروه تروریستی را به جهانیان ثابت کرد. تمام نیروهای نظامی کرد از گریلای پ.ک.ک گرفته تا پیشمرگان و نیروهای YPG و نیروی YBŞ در کنار یکدیگر با داعش جنگیدند. کسانی که اکنون سناریوی اشغال دوباره مناطق کردنشین توسط داعش را مطرح می کنند همانهایی هستند که از این گروه تروریستی حمایت می کنند که در صدر آنان نیز حزب عدالت و توسعه مطرح است.
عضو شورای رهبری پ.ک.ک در ادامه سخنان خود به ارزیابی وضعیت شنگال نیز پرداخته و تصریح کرد: نیروهای YPG، HPG، و YPJ از به وجود آمدن قتل و عامی بزرگ در شنگال جلوگیری کردند. گریلای پ.ک.ک در منطقه شنگال باعث تقویت نیروهای پیشمرگ شد. پ.ک.ک قدرت لازم برای آزادی کامل شنگال را دارد. ممکن بود از اقدامات ما برداشت اشتباهی صورت بگیرد و راه بحران میان کردها را هموار کند. به همین دلیل ما عملیات خود در شنگال را کاهش دادیم در حال حاضر در شنگال عملیات مختصری در مقابل نیروهای داعش داریم و پروژه آزادسازی کامل شنگال را به آرامی دنبال می کنیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین