۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مذاکره‌‌ آمریکا و انگلیس با حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه‌

مذاکره‌‌ آمریکا و انگلیس با حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه‌

  • ۱۵ آبان ۱۳۹۳
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کُردهای سوریه (PYD) اعلام کرد که پس از حمله داعش به کوبانی دیدگاه‌ کشورهای غربی نسبت به‌ آنها تغییر کرده‌ است و آمریکا و انگلیس مستقیماً با این حزب مذاکره‌ کرده‌اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری کردپرس صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) اعلام کرد: کشورهای اروپایی که پیشتر به ما به دیده تروریست می نگریستند و هیچ گونه دیداری با ما انجام نمی دادند به دنبال حملات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به کوبانی تغییر موضع داده‌اند.
کانال تلویزیونی NRT گزارش داد: صالح مسلم در سخنرانی خود در کنفرانس «حملات داعش به کوبانی و تأثیرات آن» که‌ از سوی گروه دوستان کُردها در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد اعلام کرد که دیگر به حزب اتحاد دموکراتیک به دیده تروریست نگریسته نمی شود و همگی می دانند که این حزب مدافع ارزش های اروپا است.
وی افزود: «بعد از حملات داعش به کوبانی موضع کشورهای غربی در قبال ما تغییر کرد و هم اکنون به ندای ما گوش می دهند و در جریان این امر با هیئتی آمریکایی و انگلیسی دیدارها و مذاکراتی داشته ایم.»
رهبر PYD که‌ به‌ عنوان یکی از احزاب اقماری پ.ک.ک شناخته‌ می شود بدون اشاره‌ به‌ جزئیات مذاکرات و گفتگوها با هیئت های آمریکایی و انگلیسی و سطح مذاکرات گفت: انتظار می رود که در آینده ای نزدیک با نمایندگان دیگر کشورها نیز دیدار کنیم.
صالح مسلم گفت: دیدارها با نمایندگان کشورهایی صورت می گیرد که بتوان با آنها همکاری های بیشتری در سوریه و مناطق تحت کنترل PYD داشت.
همچنین اشاره کرد که تغییراتی در مواضع سیاسی کشورهای اروپایی در قبال کُردهای سوریه و به ویژه حزب وی به وجود آمده است. وی این تغییرات را در حد انتظار ندانست و خواستار گفتگوی مستقیم کشورهای اروپایی با حزب اتحاد دموکراتیک کُردهای سوریه شد.
صالح مسلم همچنین خواستار تحویل تسلیحات سنگین به‌ PYD از سوی کشورهای غربی برای مقابله‌ با تروریست های داعش در شمال سوریه‌ شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین