۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مذاکرات دولت ترکیه و پ ک ک چه بر سر پژاک خواهد آورد؟

مذاکرات دولت ترکیه و پ ک ک چه بر سر پژاک خواهد آورد؟

  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
  • ۱۹۰ بازدید
  • ۱

با دست یابی به نتیجه در مذاکرات میان دولت ترکیه و پ ک ک ،پژاک ایزوله و در مسیر فروپاشی قرار خواهد گرفت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و حزب گارکران کردستان پ ک ک با شدت هر چه تمام  در حال انجام است ، و دولت ترکیه و پ ک ک تصمیم  جدی گرفته تا بزودی معضل مردم کرد در کشور ترکیه را حل نمایند.

اکنون با دست یابی به نتیجه در  این مذاکرات شاخه ایرانی این گروهک یعنی پژاک چه برنامه ی برای بقاء خود در کوه ها و دره های قندیل خواهد داشت؟

آیا پژاک توان ادامه فعالیت های تروریستی بدون حمایت پ ک ک را خواهد داشت ؟

چندی پیش سرکرده ی دائم اخمر پژاک عبدالرحمن حاجی احمدی که در اروپا به عیاشی و خوشگذارانی مشغول است مدعی شد که  پروسه صلح و آشتی در ترکیه به نفع پژاک و افزایش قدرتمندی پژاک می باشد! وی معتقد است که اگر مشکل کُردهای ترکیه حل شود، اعضای ایرانی که در پ‌ک‌ک هستند و در اصل عضو پژاک بوده‌اند، به پژاک بازخواهند گشت.

اما دو دلیل مهمی که با گفته های حاجی احمدی در تناقض می باشد، دو دلیل عمده و اساسی  که با  نتیجه بخش بودن  مذاکرات پژاک  ایزوله  و در مسیر فروپاشی قرار می گیرد ، و  هرگز نمی توان  تحت هیچ شرایطی منکر آن شد.

۱- گروهک پژاک و شخص حاجی احمدی به دستور مستقیم پ.ک.ک فعالیت می کنند بنابراین اعضای ایرانی پ.ک.ک بدون اجازه نمی توانند از پ.ک.ک خارج شده و به گروهک پژاک بازکردنند.
۲- بخش اعظمی از اعضای تشکیل دهنده پژاک از اهالی ترکیه بوده و اگر صلح و آشتی بر قرار باشد بایستی این اعضاء به کشور خود یعنی ترکیه باز کردند. و نکته ی مهم اینکه بیشتر اعضای ایرانی پژاک  یا در کشورهای سوریه و عراق توسط گروه تکفیری داعش قتل و عام شده اند و با فرار از گروهک جدا شده اند ،و در چند سال اخیر با افشای ماهیت این فرقه نتوانسته  نیروهای جدیدی را به عضویت در آورد.

با برقراری صلح و آرامش میان پ ک ک و ترکیه ، گروهک های وابسته به پ.ک.ک خود بخود ایزوله شده و از بین خواهند رفتند چرا که اصلی ترین هدف پ.ک.ک از بر قراری صلح با ترکیه تدوین قانون اساسی جدید ترکیه می باشد که با قانون اساسی جدید بر معضل کرد برای همیشه پایان دهند و با توجه به اینکه دولت ترکیه بیشترین اجحاف در حق کردها کرده است و این نابرابری و نا عدالتی در سایر مناطق کردنشین بویژه کردستان ایران که کمتر دیده می شود ،توجه خاصی به سایر مناطق کردنشین نداشته و تمام توان خود را برای برقراری عدالت در کشور ترکیه عزم کرده است.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. انشالله روزی بشه این تروریست ها از رو زمین محو نابود بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین