۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی مسیر «مهاباد – سردشت» و «مهاباد – بوکان» برنامه اصلی راه سازی مهاباد است

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی مسیر «مهاباد – سردشت» و «مهاباد – بوکان» برنامه اصلی راه سازی مهاباد است

  • ۱۰ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۴۸ بازدید
  • ۰

مهاباد-مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مسیر مهاباد – سردشت، سردشت – پیرانشهر و جاده مهاباد – بوکان جزو برنامه‌های اصلی در شهرستان مهاباد است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی «خلیل محبت خواه» در یک برنامه تلویزیونی در صداو سیمای مرکز مهاباد اظهار داشت: در حال حاضر ۶۷ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که به دلیل کم بودن اعتبارات نقاط حادثه خیز اولویت بندی شده‌اند که در این زمینه ۱۲ نقطه شناسایی شده است و عملیات زودبازده در آن اجرا می‌شود.
مبحت خواه میزان اعتبار مورد نیاز برای تمامی نقاط حادثه خیز استان را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برده رشان اصلاح شده است و تلاش می‌کنیم سایر نقاط حادثه خیز را هم در اسرع وقت به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه اولویت اداره کل بعد از راه‌های اصلی، راه‌های فرعی می‌باشد افزود: مسیر مهاباد – سردشت، سردشت – پیرانشهر و جاده مهاباد – بوکان جزو برنامه‌های اصلی در شهرستان مهاباد می‌باشد که در جاده مهاباد – بوکان ایمن سازی جاده، ترمیم و روکش آسفالت جاده نصب علائم، شانه‌های خاکی از اقداماتی هستند که در این جاده‌ها در دست احداث می‌باشند.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های راه و شهرسازی بزرگراه ارومیه – مهاباد است افزود: ما در عین بی پولی پروژه را زنده نگه داشته‌ایم و در این محور به جز ۱۷ کیلومتر همه مسیرها به پیمانکار واگذار شده است و این پیمانکاران بدون هیچگونه وجهی پروژه را اجرا می‌کنند و بعد از اتمام پروژه حق الزحمه خود را دریافت خواهند کرد و این اداره کل تاکنون بدین صورت پروژه‌ها را زنده نگهداشته است.
خلیل محبت خواه با اعلام اینکه تمامی راه‌های روستایی استان در معرض تخریب هستند افزود: راه‌های روستایی استان و شهرستان‌ها تحمل بارهای سنگین ماشین آلات را ندارند که در صورت تامین اعتبارات و افتتاح ایستگاه راه آهن مهاباد، نقده ، ارومیه ماشین آلات سنگین از خط ریلی عبور خواهند کرد و راه‌های روستایی استان کم تر در معرض تهدید قرار خواهند گرفت .
وی در ادامه در پاسخ به سوال مجری برنامه در زمینه مساکن مهر استان به ارائه گزارش عملکرد مساکن مهر استان پرداخت و افزود :تعداد ۳۶ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی مهر در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۲ واحد در قالب تعاونی‌ها و ۱۲ هزار و ۷۳۶ واحد در قالب خودمالک می‌باشند که پیشرفت فیزیکی استان در این زمینه ۸۵ درصد می‌باشد .
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود : در شهرستان مهاباد ۳هزار ۳۰۸ واحد مسکونی در قالب تعاونی‌ها در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی این واحدها ۸۱٫۵ درصد می‌باشد ./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین