۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • محاکمه ۱۰ کُرد متهم به کمک مالی به پ ک ک در پاریس آغاز شد

محاکمه ۱۰ کُرد متهم به کمک مالی به پ ک ک در پاریس آغاز شد

  • ۲۳ مهر ۱۳۹۲
  • ۲۵۴ بازدید
  • ۰

محاکمه ۱۰ کرد دارای تابعیت ترکیه که به کمک مالی به گروهک تجزیه طلب، پ ک ک، متهم شده اند، روز دوشنبه در پاریس، پایتخت فرانسه، آغاز شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : این افراد متهم هستند که از طریق یک انجمن کرد در مارسی در جنوب فرانسه به پ ک ک کمک مالی کرده اند.
در میان متهمان مسئول احتمالی کمک مالی به پ پ ک در منطقه جنوب فرانسه از طریق انجمن خانه مردم کرد در مارسی نیز قرار دارد که به عنوان رئیس انجمن و شخصیت حقوقی تحت تعقیب قرار دارد.
ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا پ ک ک را جنبشی تروریستی تلقی می کنند. پ ک ک برای تامین هزینه مالی فعالیت های خود «کامپانیا» را سازماندهی کرده است تا از کردهایی در سراسر دنیا پراکنده اند، مالیات انقلابی جمع آوری کند.
بر اساس کیفرخواست، انجمن خانه مردم کرد تحت پوشش فعالیت های فرهنگی، به عنوان مقر مالی پ ک ک در منطقه جنوب فرانسه در خدمت کامپانیا بوده است.
در جریان تحقیق این مسئول مالی مبلغ کمک سالانه به کامپانیا را ۳۰۰ هزار یورو برآورد اما خاطر نشان کرد که این کمک به طور کاملا داوطلبانه انجام می گرفت.
تحقیق در این باره بعد از شکایت دو قربانی آغاز شده بود. شاکی نخست در ماه نوامبر سال ۲۰۰۸ به پلیس شکایت کرده بود در محل انجمن خانه مردم کرد هدف خشونت و زورگیری اعضای پ ک ک قرار گرفته است که از وی ۵۰۰۰ یورو پول نقد درخواست کرده اند.
شاکی دیگر که با یکی از متهمان درگیر مرافعه بود و مورد سرزنش واقع شده بود که مالیات کارش را بالغ بر ۱۵ هزار یورو به کامپانیا پرداخت نکرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بر اساس کیفرخواست برای هر بخش توسط کامپانیا رقمی تعیین شده بود که باید به عنوان مالیات انقلابی جمع آوری می کرد. در صورتی که قربانی ها مایل به پرداخت آن نبودند ابتدا با تماس های تلفنی و سپس با مراجعه به منزل آنها دریافت مالیات انقلابی پیگیری می شد و با همه این پیگیری ها قربانی همچنان از پرداخت مالیات انقلابی سر باز می زد «کمیسیون عدالتی» در خانه مردم کرد تشکیل می شد و در صورت موثر واقع نشدن، قربانیان به جوانان خانه مردم کرد محول می شدند که آنها نیز با اقدامات خشونت آمیز به گرفتن آن مبادرت می کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین