۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • قلیچدار اوغلو: دولت ترکیه درصدد ضربه به دموکراسی است

قلیچدار اوغلو: دولت ترکیه درصدد ضربه به دموکراسی است

  • ۲۴ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰
رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی دستگیری های گسترده امروز ترکیه را محکوم کرد و از آن به عنوان یک سلطه گری از جانب حکومت نام برد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه موضع گیری تندی در قبال دستگیری ها و عملیات امروز پلیس ترکیه  اتخاذ کرد.
رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اظهار داشت: وضعیت کنونی ترکیه روندی نیست که در کشورهای دموکراتیک وجود داشته باشد. وضعیت حال حاضر در ترکیه روند ضربه زدن است. مهم نیست مظلوم چه کسی است یا کجا زندگی می کند، مظلوم در هر شرایطی مظلوم است. ما در تمامی شرایط در کنار مظلومین خواهیم بود. در ساعات ابتدای روز به زور وارد ساختمان روزنامه شدن و روزنامه نگاران و عوامل تلویزیونی را دستگیر کردن مسئله ای نیست که بتوانیم با آن کنار بیاییم و آن را قبول کنیم.
قلیچدار اوغلو تصریح کرد: در واقع یک حاکمیت سلطه گرانه در کشور وجود دارد و این حاکمیت هر روز دستگیری ها و بازداشت ها را افزایش می دهد. اما کسی ترس به خود راه ندهد تا زمانی که در این کشور حزب جمهوری خواه خلق ترکیه وجود دارد دیکاتورها نمی توانند موفق باشند.
کمال قلیچدار اوغلو که در آنکارا به سر می برد، در بازگشت به استانبول و در سالن VIP فرودگاه آتاتورک در خصوص دستگیری های گسترده امروز ترکیه مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرد.
وی در این خصوص اظهار داشت: فساد مالی بزرگ ترکیه را کسی نمی تواند با عملیات های مختلف پلیسی سرپوش بگذارد. ۱۰۰ سال هم از این موضوع بگذرد کسی این فساد مالی را فراموش نخواهد کرد، انسان ها، فرزندانشان، نوادگانشان، همه و همه این موضوع را به یاد خواهند داشت. فاسد بودن یک حکومت و یک دولت را همه خواهند دید. حال که در نزدیکی سالگرد این ایام  هستیم، از ترس این که افکار عمومی دوباره آن حوادث را به یاد خواهد آورد سعی در سرپوش گذاشتن بر روی آن دارند.
قلیچدار اوغلو افزود: ما انتقادات سابق خود را اکنون هم داریم، رسانه ها و مطبوعات باید آزاد باشند. با آسودگی و بدون ترس باید بنویسند. این گونه عملیات های ضربتی و دستگیری ها از جانب حکومت نمی تواند ارتباطی با دموکراسی داشته باشد. در کشوری که حکومت آن ادعای دموکراسی دارد نمی توانند به سایت های اینترنتی و ساختمان های روزنامه ها حمله کنند. نمی توانند روزنامه نگاران را دستگیر کنند این مسئله ضد دموکراسی است.
رئیس حزب جمهوری خواه ترکیه اعلام کرد: ترکیه با یک حرکت ضربتی و پلیسی بر ضد شهروندانش روبه رو است. نسبت به رسانه ها خشونت اعمال می شود، نسبت به دانشگاه ها خشونت اعمال می شود. در نقطه کنونی که این کشور در آن قرار دارد به صورت واضح و شفاف مشخص است حکومت ترکیه یک حکومت سلطه گر است. حکومت در این کشور درصدد ضربه زدن به اصول دموکراسی است.
لازم به ذکر است که پلیس ترکیه صبح امروز با حمله به دفتر چندرسانه منتقد این کشور عده زیادی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای را دستگیر کرد. خبرگزاری رویترز در گزارشی از دستگیری دهها نفر در ترکیه خبر داد.
پلیس ترکیه همچنین به دفتر روزنامه زمان تودی حمله کردند و قصد داشتند تا سردبیر این روزنامه را بازداشت کنند که بادلیل ازدحام جمعیت هواداران این روزنامه ناکام ماندند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین