۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • قراداد های پنهانی اردوغان و بارزانی بر علیه پ ک ک

قراداد های پنهانی اردوغان و بارزانی بر علیه پ ک ک

  • ۶ آبان ۱۳۹۲
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰

مذاکرات و قراردادهای پنهانی و مخفی دولت اردوغان با اقلیم کردستان عراق (بارزانی ) در راستای ریشه کن کردن فرقه تروریستی پ ک ک از صحنه ی تاریخ می باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک در عرصه سیاسی هر روز شکستی جدیدی را تجربه می کند. ناکامی های فرقه با ایجاد تغییرات در کادر شورای رهبری ملموس تر و قابل فهم می باشد.
مذاکرات اردوغان با بارانی دشمنان قسم خورده پ ک ک ، این فرقه ی تروریستی را دچار بحرانی مضاعف کرده است. قرارداد پنهانی بارزانی و دولت اردوغان را می توان شکستی سنکین برای این فرقه محسوب کرد ، بخشی از مفاد مخفی و پنهان این قرارداد، به محدود و نهایتاً ممنوع کردن فعالیت‌های پ‌ک‌ک در اقلیم کردستان و منزوی کردن این فرقه در کوهستان‌های مرزی و شمالی عراق است. از سوی دیگر اردوغان هم آنها را از ترکیه بیرون رانده و در نتیجه پ‌ک‌ک به فرقه‌یی کوچک و منزوی در کوهستان‌های قندیل و زاپ بدل خواهد شد. این موضوع را به سادگی می‌توان از رفتارها و عملکردهای سیاسی مسعود بارزانی و دولت ترکیه درک کرد.

داود اوغلو دیروز در خصوص شاخه‌ی سوریه‌یی این فرقه اذعان داشت (PYD) نماینده‌ی کُردهای سوریه نیست و از همه مهمتر اینکه این فرقه مستقیماً با مقامات دولت بشار اسد در دمشق ارتباط دارد. دولت ترکیه بارها این عملکرد (PYD) را زیرسؤال برده و در حقیقت خواستار قطع ارتباط این فرقه با دمشق و عضویت در اپوزسیون این کشور است. آنچه از سیاست‌های بارزانی و اردوغان در این باره خودنمایی می‌کند؛ یا انتخاب این راه و یا انتخاب دوم که همان منزوی کردن در کوهستان‌هاست.

در مناطق کُردنشین ترکیه هم این فرقه به شدت تحت فشار قرار گرفته و این ناشی از نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در این کشور است. حزب صلح و دمکراسی که این روزها از سرکردگان پ‌ک‌ک خواسته تا باردیگر روند خشونت را در پیش بگیرند چراکه تنها از طریق ملیتاریزه و تروریزه کردن این مناطق قادر به جلوگیری نفوذ حزب عدالت و توسعه هستند و در فضایی سیاسی و آزاد، کمترین رأی هم بدست نخواهند آورد.

اینها تنها بخشی از روند روبه زوال پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌ی خودمحور و دیکتاتور آن است که تاریخ انقضای آنها بسر آمده و زمان حذف شدن آنها از تاریخ این منطقه فرار سیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین