۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک HDP: تمام اطلاعات منتشر شده از بمبگذاری آنکارا دولت را مسئول بمبگذاری نشان می دهد/ پیام آتش بس یک جانبه پ.ک.ک شانسی دوباره برای صلح است

فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک HDP: تمام اطلاعات منتشر شده از بمبگذاری آنکارا دولت را مسئول بمبگذاری نشان می دهد/ پیام آتش بس یک جانبه پ.ک.ک شانسی دوباره برای صلح است

  • ۲۸ مهر ۱۳۹۴
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

عاملان انتحاری برای سازمان های امنیتی ترکیه شناخته شده بوده اند اما تحت نظر یا تحت تعقیب نبوده اند. این اثبات می کند که حکومت ترکیه مسئول اصلی بمبگذاری است. اقدام حکومت مبنی بر مطرح کردن همکاری داعش – PKK در بمبگذاری تلاش برای پنهان کردن حقایق است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی عنوان کرده است: بر اساس اطلاعاتی که در یک هفته اخیر از بمبگذاری آنکارا به دست آمده است تمام اطلاعات و مدارک کشف شده اقتدار سیاسی در ترکیه را مسئول این بمبگذاری نشان می دهد. اگر نگاهی به اطلاعاتی که در این خصوص منتشر شده بیندازیم صحت این موضوع تایید خواهد شد. دو فردی که به عنوان عامل انتحاری در این حمله تروریستی معرفی شدند برای سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) افرادی ناشناخته نبوده اند. این افراد در گذشته توسط سازمان های اطلاعاتی ترکیه مورد شناسایی قرار گرفته، دستگیر شده و سپس آزاد شده اند. این افراد توسط هیچ سازمان امنیتی – اطلاعاتی و پلیس ترکیه تحت تعقیب نبودند. این ها اطلاعاتی است که از بمبگذاری آنکارا منتشر شده است. تمام این اطلاعات ادعاهای ما را تایید می کند.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: کاری که اکنون باید توسط حکومت ترکیه صورت بگیرد کاملا آشکار است؛ استعفای تمام مسئولینی که با این مسئله در ارتباط هستند. اگر خود استعفا نمی کنند باید از کار برکنار شوند. ولی متاسفانه این نگاه در داخل حکومت ترکیه وجود ندارد. حکومت ترکیه برای پنهان کردن حقایق موجود در تلاش برای ایجاد یک تصویر جدید از این بمبگذاری است. ساختاری که با هیچ منطق و عقل سالمی مطابقت پیدا نخواهد کرد؛ همکاری مشترک داعش – پ.ک.ک، چیزی که حکومت این روزها بر روی این بعد از مسئله تاکید فراوان داشته و همواره آن را مطرح کرده است. کاملا مشخص است که این حمله تروریستی را دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و اعضای وابسته به آن انجام داده اند. در واقع این نوع اظهارات تلاش برای جلوگیری از افشای روابط داعش با حکومت ترکیه صورت می گیرد. در این کشور از ترور به عنوان یک ابزار استفاده می شود و ترور داعش نیز چنین ابزاری است.
یوکسکداغ در ادامه اظهارات خود با تاکید بر آتش بس یک جانبه اعلام شده از سوی قندیل خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر برای بازگشت صلح به ترکیه اقدامات بسیار مهمی صورت گرفت. کوه قندیل آتش بس یکجانبه اعلام کرد ولی متاسفانه در مقابل این حرکت دولت ترکیه باز گفتمان جنگ طلبانه خود را پیگیری کرده و باز یک تصمیم اشتباه اتخاذ کرد. از روز بمبگذاری آنکارا نیروهای امنیتی در مناطق کردنشین ترکیه به عملیات نظامی خود شدت بیشتری داده اند. ترکیه در حال محکوم شدن به یک جنگ داخلی است. در مقابل آتش بس کوه قندیل وظیفه دولت کاهش تنش های موجود و پایان دادن به وضعیت درگیری ها و دادن شانس دوباره به صلح است. ولی دولت ترکیه درهای خود را بر روی صلح باز نمی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین