۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرمانده پ.ک.ک در شنگال هشدار داد:خطر وقوع درگیری میان پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان در شنگال

فرمانده پ.ک.ک در شنگال هشدار داد:خطر وقوع درگیری میان پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان در شنگال

  • ۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۹۷ بازدید
  • ۰
فرمانده نیروهای پ.ک.ک در منطقه شنگال واقع در شمال عراق در مورد خطر وقوع درگیری میان نیروهای این حزب و پیشمرگ های حزب دمکرات کردستان (پارتی) در شنگال به دلیل تشدید تنش ها و اختلافات میان دو حزب، هشدار داد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : با ورود نیروهای پ.ک.ک به اقلیم کردستان پس از حمله داعش به‌ مناطقی همچون شنگال که‌ از سوی پیشمرگ های پارتی تخلیه شده بود، تنش میان طرفین تشدید و هر یک دیگری را به فعالیت بر ضد منافع کُردها متهم کردند و مقامات پارتی در دولت اقلیم از جمله نیچروان بارزانی نخست وزیر و مسرور بارزانی مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان پ.ک.ک را در اقلیم مهمان خوانده و خواستار خروج نیروهای این حزب از اقلیم کردستان شدند.
در این خصوص هوال عگید، یکی از فرماندهان نیروی پ.ک.ک در شنگال، در گفتگو با پایگاه خبری کُردی زبان آوینه نیوز گفت: با توجه به تنش های روی داده میان پارتی و پ.ک.ک در شنگال، خطر وقوع درگیری میان آنها در این منطقه‌ وجود دارد.
وی افزود، با توجه به اینکه در زمان ورود نیروهای پ.ک.ک به شنگال، نیروهای پارتی این منطقه را در مقابل حمله داعش تخلیه کرده بودند و از امکانات نظامی و مالی فراوان خود برای دفاع از مردم شنگال استفاده نکردند و پس از آزادسازی منطقه از اشغال داعش توسط نیروهای پ.ک.ک، بازگشتند،  پارتی باید تصمیمات و نظرات پ.ک.ک را در مورد شنگال قبول کند.
فرمانده پ.ک.ک با اشاره به بیانیه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در خصوص حملات ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در اقلیم کردستان که در روزهای گذشته و پس از ۲ سال آتش بس دوباره با شدت آغاز شده،  و واکنش های متفاوتی را در اقلیم به‌ دنبال داشته‌ است، گفت: پیام بارزانی بسیار ضعیف بود و هیچ سودی برای منافع کُردها نداشت، بلکه بالعکس در خدمت منافع حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه (AKP) است؛ چراکه بارزانی در مقابل انفجارهایی که به گفته هوال عگید از سوی دولت ترکیه علیه کُردها انجام می گیرد و نیز بمبارانهای مناطق اقلیم کردستان سکوت کرده و وقعی بدان نمی نهد.
وی در واکنش به اظهارات مقامات پارتی و مهمان خواندن پ.ک.ک در شنگال نیز گفت که مواضع و عملکرد پارتی در گذشته نیز به همین منوال بوده و در گذشته نیز خود را مالک و حاکم دانسته و دیگران را مهمان فرض کرده اند و باید در اینجا این پرسش را مطرح ساخت که آیا از نظر مقامات پارتی، نیروهای نظامی ارتش ترکیه که در منطقه بامرنی اقلیم کردستان حضور داشته و اقدام به ایجاد پایگاه نظامی کرده اند، مهمان به حساب نمی آیند؟
لازم به ذکر است که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در واکنش به حملات ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در اقلیم ضمن ابراز نگرانی از سیاستهای پ.ک.ک و مقصر دانستن این حزب به دلیل مواضع و اظهارات اخیر رهبران آن، از طرفین خواست به روند مذاکرات صلح و راهکارهای مسالمت آمیز بازگردند.
ارتش ترکیه پس از ۲ سال آتش بس با پ.ک.ک و آغاز مذاکرات صلح با کُردها روز جمعه گذشته مواضع این حزب در اقلیم کردستان را به شدت بمباران کرد و تا کنون بیش از ۵ عملیات نظامی را علیه‌ مواضع پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق، ترتیب داده و این حملات موجب بروز خسارات فراوان در مناطق شمالی اقلیم و زخمی شدن شهروندان عادی و وقوع آتش سوزی در جنگل ها و کوه‌ها و زمین های کشاورزی شده‌ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین