۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی: مرگ میر معتادان در آذربایجان غربی کاهش پیدا کرده است/ ۷۰ درصد زندانیان آذربایجان غربی با مواد مخدر سرو کار دارند

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی: مرگ میر معتادان در آذربایجان غربی کاهش پیدا کرده است/ ۷۰ درصد زندانیان آذربایجان غربی با مواد مخدر سرو کار دارند

  • ۷ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی از کاهش مرگ و میر معتادان در این استان خبر و گفت:۷۰ درصد زندانیان استان آذربایجان غربی با مواد مخدر ارتباط دارند.
انجمن بی تاوان اذربایجان غربی : «سردار ناصر اصلانی» روز چهارشنبه(۷ بهمن ماه) در جلسه کمیسیون فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: بیشترین آمار مرگ و میر در آذربایجان غربی بعد از تصادفات ناشی از مواد مخدر است که در سال ۹۱و ۹۲ در یک وضعیت غیرقابل قبول قرار داشتیم اما در سال ۹۳ و ۹۴ مرگ و میر معتادان کاهش پیدا کرد.
وی لازمه توفیق پلس در کنترل جرائم و مبارزه با بزهکاری را در همکاری مردم و تعاملات سازمانهای مردم نهاد دانست و تصریح کرد: ۴۵ درصد زندانیان آذربایجان غربی به طور مستقیم و ۲۵ درصد به صورت غیر مستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند و در حقیقت ۷۰ درصد زندانیان این استان با مواد مخدر در ارتباط هستند.
اصلانی در ادامه تعداد جرمهای اول در شهرستان بوکان را ۷ نوع اعلام و تصریح کرد: بر اساس تماسهای گرفته شده از سوی شهروندان بوکانی با سامانه ۱۱۰، نزاع و درگیری‌های خیابانی، تصادفات، موضوعات اجتماعی، جرایم مالی و اقتصادی، سرقت، جعل و هفتم شرارت هفت جرم اول شهرستان بوکان است.
وی افزود: این در حالی است که در بررسیهای کارشناسی که بر اساس پرونده ها، میزان دستگیریها صورت گرفته است، اولویت نخست اعتیاد به مواد مخدر است.
وی ضمن مخالفت با این موضوع که دلیل اصلی اعتیاد بیکاری است، تصریح کرد: بیش از ۶۰درصد معتادان در استان آذربایجان غربی شاغل هستند و کسب لذت، تفریح و کنجکاوی دلیل اصلی گرایش به مواد مخدر است.
فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود خواستار مبارزه با دخانیات و قلیان سراها در سطح شهرستان بوکان شد و گفت: اگر با دخانیات و قلیان مبارزه جدی نشود حتما به سمت مواد مخدر جهت پیدا می کند و شروع اعتیادها از مواد مخدر است.
وی در پایان تصریح کرد: ما به هیچ وجه نمی پذیرم مواد مخدر در خیابانهای بوکان علنی توزیع شود و اگر یک معتاد برای پیداکردن مواد مخدر ۱۰ روز بگردد آن هنگام ما در مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کرده ایم چرا که در دسترس بودن مواد مخدر سبب ترویج آن می شود./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *