۱۲ تیر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرماندار مهاباد: موردی از بیماری آنفولانزا در مهاباد مشاهده نشده است

فرماندار مهاباد: موردی از بیماری آنفولانزا در مهاباد مشاهده نشده است

  • ۲۱ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۷۰ بازدید
  • ۰

مهاباد- فرماندار شهرستان مهاباد گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفولانزا در شهرستان مشاهده نشده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهاباد،«جعفر کتانی» روز چهارشنبه (۱۸ آذرماه) در جلسه فوق العاده کارگروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی (ستاد پیشگیری از آنفولانزا)شهرستان مهاباد گفت: بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری انجام اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به افراد در خصوص این بیماری ویروسی است.
وی افزود: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و شهروندان می توانند با رعایت اصول بهداشتی و گزارش موارد مشکوک از گسترش آن در جامعه جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: با تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزا هر گونه موارد مشکوک مورد معاینه و آزمایش قرار می گیرد و اقدامات پیشگیرانه توسط این ستاد انجام می شود.
فرماندار مهاباد اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی این شهرستان برای همکاری با این ستاد اعلام آمادگی کرده و در صورت بروز این بیماری، با گسترش آن مقابله می کنند.
کتانی تاکید کرد: برای حفظ آرامش و آسایش مردم ، باید در فضای کاملا آرام کارها را انجام دهیم و تصمیمات در فضای بدون تنش انجام پذیرد .
وی در ادامه از ستاد بحران شهرستان در بازگشایی مسیر مهاباد – ارومیه تقدیر و تشکر نموده و گفتند که تعامل و همراهی در زمان بروز این مشکل مثال زدنی بودند ، خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی و مالی دربر نداشت و به نحو احسن صورت پذیرفت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این جلسه گفت: بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی بوده و به سرعت از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می شود و لازم است فرد بیمار مورد مداوا و معالجه قرار گیرد و افراد دیگر با وی تماس نداشته باشند.
سامرند مرزنگ افزود: طبق اطلاع رسانی های رسمی این بیماری در استان های شرقی کشور مشاهده شده و احتمال شیوع آن در نیمه غربی کشور نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی تاکنون یک هزار و ۶۰۹ نفر با علایم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که ۳۸۰ نفر از آنها بستری شده و طبق آزمایش های انجام شده ۱۳ مورد از این بیماری مشاهده شده است.
وی با اشاره با راه اندازی یک پایگاه دیده ور برای راهنمایی و مشاوره شهروندان افزود: این پایگاه در مرکز بهداشتی صلاح الدین ایوبی در چهار راه آزادی مهاباد راه اندازی شده و شهروندان می توانند هر گونه موارد مشکوک را به این پایگاه اطلاع رسانی کنند و یا با شماره تلفن ۴۲۴۴۲۴۸۹ با واحد بیماری های مرکز بهداشت تماس بگیرند.
مرزنگ گفت: تاکنون در این شهرستان کلاس های آموزشی در مورد این بیماری برای بازاریان و کسبه، دانش آموزان، کارکنان شبکه بهداشت و درمان، مراکز نظامی و انتظامی برگزار شده و بیش از دو هزار بروشور در مورد علایم و راه های پیشگیری از بیماری آنفلوانزا نیز در بین شهروندان توزیع شده است.
این بیماری از مدتی قبل در استان های شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و کرمان مشاهده شده و چندین نفر از هموطنانمان به خاطر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین