۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عفو بین‌الملل: گروه تروریستی PKK/YPG در سوریه حقوق بشر را نقض می‌کند

عفو بین‌الملل: گروه تروریستی PKK/YPG در سوریه حقوق بشر را نقض می‌کند

  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
  • ۵۴ بازدید
  • ۰

عفو بین‌الملل اعلام کرد که گروه تروریستی نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)که یک گروه چتر تحت سلطه شاخه سوری PKK/YPG می باشد نقض گسترده حقوق بشر را در اردوگاه‌های بازداشت سوریه مرتکب شد.

به گزارش انجمن بی تاوان، سازمان دیده بان حقوق بشر گزارشی درباره سازمان تروریستی PKK/YPG، مستعار SDF و اداره خودمختار شمال و شرق سوریه (DAANES) از نقض گسترده حقوق بشر در بازداشتگاه های آنها و اردوگاه های آوارگان الهول و روژ منتشر کرد.

این اردوگاه ها از زمان شکست داعش در سال ۲۰۱۹، خانواده های تروریست های داعش را در خود جای داده اند. این تخلفات شامل ناپدید شدن، دستگیری و بازداشت خودسرانه، قتل، خشونت مبتنی بر جنسیت و جنایات جنگی مانند شکنجه، رفتار ظالمانه و توهین به حیثیت شخصی توسط سازمان تروریست YPG/PKK است.

عفو بین‌الملل با استناد به شرایط سیستمی، غیرانسانی، کشتار غیرقانونی و شکنجه، بازداشت‌ها را غیرقانونی خواند.

عفو بین‌الملل به این نتیجه رسید که دولت ایالات متحده «احتمالاً تعهدات خود را طبق ماده ۱ مشترک کنوانسیون ژنو برای اطمینان از احترام مقامات خودمختار به قوانین بین‌المللی بشردوستانه نقض کرده است».

در این گزارش تاکید شده است که ایالات متحده احتمالاً با ارائه پشتیبانی یا اطلاعاتی از سازمان تروریستی YPG/PKK که در اصطلاح ایالات متحده SDF نامیده می شود، این تعهدات را نقض کرده است که منجر به بازداشت افرادی به اتهام وابستگی به داعش شده است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده می‌دانست که این افراد بازداشت شده در معرض تخلفات مستند قرار می‌گیرند.

در پاسخ به این گزارش، DAANES در ماه مه اعلام کرد که از جامعه بین‌المللی خواسته است تا با ارائه حمایت‌های لازم و منابع مالی برای مدیریت اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌های مظنون به تروریست‌های داعش به مسئولیت‌های خود عمل کند.

اداره خودمختار ادعا کرد که منابع کافی برای رفع این نیازها را ندارد.

با این حال، YPG/PKK که تمام ثروت زیرزمینی مردم سوریه را از طریق YPG/PKK قاچاق می‌کند، میلیون‌ها دلار از این طریق درآمد دارد.

علاوه بر این، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف دیگر در حال حاضر حمایت مالی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین