۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو کمیته روابط خارجی ENKS: PYD کردستان سوریه را قربانی PKK نکند

عضو کمیته روابط خارجی ENKS: PYD کردستان سوریه را قربانی PKK نکند

  • ۱۰ دی ۱۳۹۷
  • ۳۲۸ بازدید
  • ۰

ابراهیم بیرو، عضو کمیته روابط خارجی شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در اظهاراتی با انتقاد از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) عنوان کرده است: کردها و احزاب کردستانی باید به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) بگویند “کردستان سوریه را قربانی PKK نکنید”.

 به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از کردستان۲۴، ابراهیم بیرو، عضو کمیته روابط خارجی شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در اظهاراتی با اشاره به رفتار روسیه در قبال سوریه عنوان کرده است: روسیه آشکارا خواهان حاکمیت دولت مرکزی سوریه بر تمامی مناطق این کشور است. منافع ترکیه و روسیه در مذاکرات آستانه در یک راستا قرار گرفت و آمریکا در تلاش برای تضعیف این روابط برآمده است. با تصمیم آمریکا مبنی بر خارج کردن نیروهای نظامی خود از سوریه، در روسیه نگرانی هایی به وجود آمد که ترکیه وارد سرزمین های سوریه شده و در کوتاه مدت از سوریه خارج نشود. ورود ترکیه به سرزمین های سوریه و خروج آنان در کوتاه مدت از این کشور برای روسیه مشکلی نیست ولی این موضوع خطر عدم خروج ترکیه از سوریه را به همراه دارد. از همین رو ترکیه (در صورت ورود به منبج) دست خالی از منبج خارج نمی شود.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: آمریکا، بیشتر از هر زمان دیگری می خواهد که ترکیه را در کنار خود داشته باشد. آمریکا برای این که ترکیه به جبهه مشترک با روسیه پا نگذارد هدیه های زیادی به این کشور می دهد. ولی آمریکا از ترکیه می خواهد در سوریه با YPG و در قندیل با PKK مبارزه نکند. این را برت مک گورک دو سال پیش در واشنگتن به هیئت ENKS گفت. وی در اظهارات خود به هیئت اعزامی ENKS به واشنگتن گفته بود آمریکا و ترکیه در خصوص دوران بعد از عملیات رقه و همچنین مسئله منبج توافقاتی کرده اند. بر اساس این توافقات کردها در منبج باقی نمانده و ترک ها وارد منبج خواهند شد. ترکیه مانند عفرین برای ورود به منبج نیز شبه نظامیانی را آماده کرده است. در کنار این دولت مرکزی سوریه نیز نیروهایی برای ورود به منبج آماده کرده است. کردستان سوریه در حال حاضر با یک خطر بسیار بزرگ روبه رو است و هر کدام از طرف ها وارد منبج شود فلاکت های بزرگی به بار خواهد آمد. از همین رو ما به عنوان ENKS با تمام طرف ها در حال مذاکره و گفتگو هستیم تا مانع جنگ در منطقه شویم.

بیرو در ادامه خاطرنشان کرده است: کردها و احزاب کردستانی باید به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) بگویند “کردستان سوریه را قربانی PKK نکنید”. ENKS سلاحی ندارد. اداره منطقه نیز در دست ما نیست. ما برای جلوگیری از جنگ در منطقه از خارج تلاش می کنیم. در عین حال نیز PYD باید تغییرات بسیار بزرگی در خود به وجود آورد که منطقه از جنگ در امان باشد. آمریکا بعد از عملیات های رقه از PYD خواستار اعمال تغییرات شده بود که متاسفانه آنان به این تغییرات تن ندادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *