۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا: نگاه جهان به انتخابات ترکیه است/ آمریکا هیچ ارتباطی با پ.ک.ک برقرار نکرده است

عضو مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا: نگاه جهان به انتخابات ترکیه است/ آمریکا هیچ ارتباطی با پ.ک.ک برقرار نکرده است

  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۷۶ بازدید
  • ۰

مایکل ویرز، از اعضای مدیریتی مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا درخصوص روند انتخابات پارلمانی در ترکیه گفت: تمام نگاهها در جهان به انتخابات آینده ترکیه است. وی همچنین هرگونه تماس ایالات متحده آمریکا و پ.ک.ک را رد کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مایکل ویرز، از اعضای مدیریتی مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا در مصاحبه با روزنامه Bugun ترکیه به ارزیابی روند مذاکرات صلح کرد – ترک و انتخابات پارلمان این کشور پرداخت.

مایکل ویرز در ابتدا ضمن رد تماس ایالات متحده و پ.ک.ک اعلام کرد: امکان ایجاد ارتباط میان آمریکا و پ.ک.ک به هیچ عنوان وجود ندارد. چون هنوز پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی قرار دارد و امکان ارتباط هیچ دولتی با آنها وجود ندارد.

وی درخصوص روند مذاکرات صلح در ترکیه گفت: در برابر روند صلح ترکیه برخی موانع وجود دارد که این موانع بسیار طبیعی است، به خصوص این که ترکیه در آستانه انتخابات سرنوشت سازی قرار گرفته است. روند مذاکرات صلح برای ترکیه از لحاظ رفاه مردم ترکیه به خصوص کردهای این کشور و ثبات سیاسی ترکیه حائز اهمیت فراوانی است. هیچ دلیلی وجود ندارد که این روند پیگیری نشود.

این عضو مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا افزود: این روند به نفع هر دو طرف؛ هم مردم کرد ترکیه و هم حکومت ترکیه خواهد بود. در این روند فرهنگ و زبان مادری کردهای ترکیه حفظ خواهد شد. این پروسه ای است که در داخل مرزهای ترکیه وجود دارد و از خارج این کشور نباید دخالتی صورت بگیرد. این مشکل حکومت ترکیه و مردم کرد این کشور است. برای این که مسئله کردها در این کشور به صورت کامل حل شود طرح خودمختاری و یا افزایش مدیریت های محلی باید در نظر گرفته شود.

ویرز گفت: انتخابات بسیار حساس است. کلید اصلی این حساسیت، کسب کردن و یا نکردن حد نصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها و رفراندوم تغییر سیستم حکومتداری ترکیه از پارلمانی به ریاست جمهوری است. در حال حاضر تمام نگاه ها به سمت ترکیه است. امیدواریم این انتخابات، انتخاب دموکراسی باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین