۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو شورای مرکزی اتحادیە میهنی: سلاح های هواپیمای روسی برای اتحادیە میهنی کردستان بودە است

عضو شورای مرکزی اتحادیە میهنی: سلاح های هواپیمای روسی برای اتحادیە میهنی کردستان بودە است

  • ۲۴ آبان ۱۳۹۳
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰
یکی از اعضای شورای مرکزی اتحادیە میهنی کردستان (یکیتی) آشکار ساخت کە محمولە تسلیحاتی هواپیمای روسی کە در بغداد توقیف شدە، برای این حزب بودە و آمریکا و دولت مرکزی عراق هم از موضوع خبر داشتەاند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :موضوع هواپیمای روسی حامل ۴٠ تن سلاح کە از کشور چک بە مقصد سلیمانیە بە پرواز درآمد و پس از عدم صدور اجازە فرود در این شهر، ناچار بە فرود در بغداد شد و در نهایت از سوی دولت مرکزی عراق توقیف گردید، بە بحث گرم رسانەهای این کشور تبدیل شدە است و حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز کمیتەای را برای تحقیق در این بارە تشکیل دادە است.
عطا سراوی عضو شورای مرکزی یکیتی در این بارە آشکار ساخت کە این هواپیما با اطلاع آمریکایی ها بە مقصد سلیمانیە پرواز کردە است و ۴٠ تن سلاح هم برای ادارە این استان و حزب اصلی و حاکم آن یعنی یکیتی بە رهبری جلال طالبانی بودە است.
سراوی بە پایگاە خبری – تحلیلی باس نیوز، نزدیک بە حزب دموکرات کردستان (پارتی) گفت: این رویداد معجزە نبودە. قرار بود این هواپیما در سلیمانیە فرود بیاید و برای این منظور هماهنگی های لازم صورت گرفتە بود. اما ظواهر امر حاکی از آن است کە مشکلی در چگونگی هماهنگی با بغداد وجود داشتە است و اشتباهاً مانع از فرود هواپیما شدەاند و این هواپیما ناچار بە فرود در بغداد شدە است و هم اکنون دولت مرکزی مشغول انجام تحقیقات در خصوص این مسئلە است.
وی افزود: آسمان کردستان تحت کنترل عراق است و این هواپیما مجوز ورود بە آسمان اقلیم را از بغداد دریافت کردە بود و قرار بر این بود کە در فرودگاە سلیمانیە فرود آید. اما در این فرودگاە اجازە این کار دادە نشدە و در بغداد فرود آمدە است و فکر نمی کنم این مسئلە بە مشکل بزرگی تبدیل شود و در تلاش برای رفع آن هستیم.
این عضو یکیتی در پاسخ بە این سوال کە چرا این هواپیما قرار بود در فرودگاە سلیمانیە فرود آید، گفت: قرار نیست همە هواپیماها در بغداد و اربیل فرود آیند. محمولە هواپیما هم سلاح سبک از جملە: کلت، کلاشنیکوف و BKC بودە است و این سلاح ها متعلق بە اقلیم کردستان است.
سراوی ارتباط این محمولە تسلیحاتی بە داعش را رد کرد و گفت: این هواپیما هیچ ربطی بە موضوع داعش ندارد، بلکە مرتبط با ادارە استان سلیمانیە است، بە ویژە حزب حاکم این استان (اتحادیە میهنی حزب حاکم سلیمانیە می باشد).
همچنین تاکید کرد: این اولین بار نیست کە هواپیمای حامل تسلیحات وارد اقلیم کردستان شود و آمریکایی ها و عراقی ها از موضوع مطلعند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین